آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 مهر ماه 1398 = 14-10 2019

انحصار صدا و سیما مانعی در راه توسعه 5G

ورود ‌‌اینترنت فایو جی می‌توانند سبب افزایش سریع برخی از فناوری‌ها در‌‌ایران شود اما برای گسترش فایو جی صدا سیما باید بخشی از فرکانس‌‌‌هایی را که در اختیار دارد آزاد کند.

نسل پنجم‌‌ اینترنت همراه با سرعت بسیار زیاد خود، ‌‌آینده زندگی بشر را متحول خواهد کرد. پس از همه‌گیر شدن ‌‌اینترنت در جهان‌‌، همه‌گیر شدن فایو جی، موج دوم در تحول زندگی بشر در زمینه ‌‌اینترنت است. سرعت بالای انتقال اطلاعات که از بسیاری از روش‌های زمینی اتصال به ‌‌اینترنت هم سریع‌تر است جنبه‌های جدید در زندگی انسان‌ها ‌‌ایجاد خواهد کرد.

برای آنکه فایو جی در ‌‌ایران امکان اجرا شدن داشته باشد باید باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی آزاد شوند ‌‌این بخش هم اکنون در انحصار صدا و سیما ‌ است.

به گزارش رادیو آلمان، یک عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات‌‌ در ایران در این باره‌‌ گفت: فرکانس از مسایل بسیار مهم در فایو جی است. زیرا فرکانس‌‌‌های بالای ۲۵ گیگاهرتز قابلیت پاسخگویی به سرویس‌‌‌های نیازمند به اطمینان‌پذیری بالا را ندارند. تامین کردن ‌‌این قابلیت‌ها در فرکانس‌‌‌های بالا بسیار هزینه‌بر است و توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: البته مشکل طیف و فرکانس را رگولاتوری حل می‌کند. اگر بخواهیم سرویس را فراگیر کنیم، صدا و سیما باید طیفی را که در اختیار دارد، آزاد کند تا بتوان از آن در توسعه فایو جی استفاده کرد. بدون آن یکی از بعد‌‌های اصلی فایو جی تحقق نمی‌یابد.




شهنام June 24, 2019 02:12 PM

پرزیدنت ترامپ پوستی از چین کمونیست نمک نشناس دزد بکند که اژدهای چین تبدیل به مارمولک زیر سنگ بشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: