آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 تیر ماه 1398 = 25-06 2019

با دستور وزارت ارشاد؛ نمایش “مادر” توقیف شد

خبرگزاری هرانا – اجرای نمایش “مادر” که از ابتدای تیرماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر در تهران آغاز کرده است، با دستور شورای ارزشیابی و نظارت مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و به دلیل آنچه “رعایت نکردن موازین ارزشیابی و نظارتی” عنوان شده است، توقیف شد. گفته می شود در صورتی که تذکرات داده شده در خصوص اجرای نمایش رعایت شود، اجرای آن مجدداً از سر گرفته خواهد شد. ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما در ایران صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸، وحید فخر موسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت مرکز هنر‌های نمایشی گفت: اجرای نمایش “مادر” به دلیل رعایت نکردن یکسری موازین ارزشیابی و نظارتی فعلاً متوقف شده است. قرار است این نمایش مجدداً مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این کار دو بار بازبینی شده و یکسری موارد به گروه تذکر داده شده بود، ولی متأسفانه گروه نمایشی این موارد را رعایت نکردند و همین سبب توقف اجرا شده است.

فخر موسوی در ادامه گفت: از آنجا که هنرمندان بسیاری در این گروه فعالیت می‌کنند، مجدد فرصتی به گروه داده می‌شود که اگر تذکرات را رعایت کنند، اجرا از سر گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ نمایش «مادر» نوشته فلوریان زلر و به کارگردانی علی احمدی از ابتدای تابستان اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. چند روز مانده به آغاز اجرای این اثر نمایشی پانته‌آ بهرام از حضور در کار کناره‌گیری کرد و به نمایش «جنایات و مکافات» پیوست و رویا میرعلمی جایگزین وی شد که این اقدام بهرام موجب گلایه گروه نمایش شده بود.

بازیگرانی مانند رویا میرعلمی، پژمان جمشیدی، سهیل مستجابیان و حدیث بیابانگرد ایفای نقش می‌کنند.

ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما در ایران صورت می‌گیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: