آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 تیر ماه 1398 = 03-07 2019

زن جوان زندانی را به قصد مرگ کتک زدند

آمنه ظاهری سازی، شهروند عرب محبوس ⁩در زندان سپیدار اهواز، توسط نگهبانان بند نسوان این زندان مورد ضرب‌وجرح قرارگرفته است. به گفته بستگان این زندانی سیاسی درنتیجه این برخورد فیزیکی از سوی نگهبانان زندان، بازوی ایشان به‌شدت آسیب‌دیده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آمنه ظاهری سازی براثر ضرب‌وجرح از سوی نگهبانان بند نسوان زندان سپیدار اهواز از ناحیه بازو به‌شدت آسیب‌دیده است.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «خانم ⁧ظاهری ساری در زندان سپیدار اهواز بعد از اعتراض به بدرفتاری ها و وضعیت بد زندان توسط نگهبانان بند نسوان مورد بدرفتاری و ضرب‌وجرح قرارگرفته و درنتیجه این برخورد فیزیکی بازوی ایشان بشدت صدمه‌دیده است، اما بااین‌وجود خانم ضاهری سازی از دریافت خدمات درمان محروم هستند».

کمپین پیش تر نیز در رابطه با وضعیت خانم ظاهری سازی در خردادماه از عدم موافقت مقامات قضایی از آزادی موقت این زندانی خبر داده و به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود: «مقامات قضائى و امنیتى اهواز، علی‌رغم وخامت حال آمنه ظاهری‌ساری زندانی محبوس در بند زنان زندان سپیدار و توصیه پزشک زندان مبنی بر انتقال او به بیمارستان، از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت می‌کنند».

منابع مطلعی در آن زمان به کمپین گفته بودند: «با وجود آنکه شعبه ۱۲ بازپرسى دادگاه انقلاب اهواز برای آمنه ظاهری‌ساری، وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تعیین کرده، اما کماکان از سوی مقامات و نهادهای امنیتی در اهواز، از آزادی موقتش جلوگیری می‌شود و یا با اعزام او به بیمارستان مخالفت می‌کنند .وضعیت این زندانی وخیم گزارش شده‌ و از تورم حاد در بعضى از اعضاى بدنش رنج مى‌برد و بنا بر تشخیص پزشک درمانگاه زندان سپیدار اهواز، وی باید به بیمارستان منتقل شود».

آمنه ظاهرى‌سارى ۲۰ ساله فرزند «حطاب» ساکن کوى علوى فارغ التحصیل رشته حسابدارى است توسط اداره اطلاعات صبح روز ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ و یک‌روز پس از بازداشت برادر و پدرش بازداشت شد.

امین ظاهرى سارى، دانشجوى ۲۳ ساله رشته تربیت بدنى دانشگاه آزاد اسلامى اهواز از اهالى کوى علوى به همراه حطاب ظاهرى سارى پدر ۵۸ ساله‌اش، طى احضاریه بازپرس شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ به ناحیه امام على (ع) تابع اطلاعات سپاه واقع در ملى راه جنب بیمارستان ابوذر مراجعه کرده و همان‌جا بازداشت می‌شوند. یک‌ٰروز پس از آن نیز در تاریخ سه‌شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ آمنه ظاهری سارى، توسط اطلاعات سپاه در منزل پدرش بازداشت شد.

پیش از این گزارش شده‌بود که شعبه ۱۲ بازپرسى دادگاه انقلاب اهواز براى حطاب ظاهرى سارى و امین ظاهرى سارى هر کدام ۷ میلیارد ریال، برای «آمنه ظاهرى سارى» ۳ میلیاردریال و همچنین در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز براى على ظاهرى سارى ۳ میلیارد ریال، قرار وثیقه صادر شده‌است، با این حال از دلیل بازداشت یا اتهامات طرح شده علیه آن‌ها اطلاعی در دست نیست.


واکنش عفو بین‌الملل به قتل زیر شکنجه در اهواز

صنعت قتل زیر شکنجه در نظام ولایت فقیه

به دنبال قتل یک جوان اهوازی به نام بنیامین آلبوغبیش در زیر شکنجه در اداره اطلاعات اهواز، عفو بین‌الملل خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد.

این جوان 26 ساله عرب زبان پیش از عید فطر به همراه برادرش دستگیر شده بود و مأموران اطلاعات اهواز، روز چهارشنبه ۵تیرماه، خبر جان باختن وی را به خانواده‌اش دادند.

عفو بین‌الملل در بیانیه ای در واکنش به این خبر اعلام کرد: با توجه به اعمال شکنجه در بازداشتگاه‌های رژیم ایران، مرگ این شهروند جوان که هیچ سابقه مشخص پزشکی از وی در دست نیست، این نگرانی جدی را به وجود آورده که او در زمان بازداشت تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته و همین امر موجب مرگ وی شده است.

این اولین بار نیست که یک جوان عرب زبان اهوازی در بازداشتگاههای اطلاعات این شهر زیر شکنجه کشته می شود.



علی June 29, 2019 02:21 AM

شاهنامه کتاب ملت و تاریخ ماست که در لفافه اساطیر از آنچه بر سر ملت ما رفته پرده برداشته داستان ضحاک دقیقاً به صورت سینوسی هر چند دهه یک بار و به شکلهای گوناگون در کشور ما اتفاق افتاده و حال نوبت عظماست که جوانان ما را به مسلخ ببرد و ما باید مانند کاوه برخیزیم و حول درفش کاویانی بر علیه این جرثومه فساد و جنایت قیام کنیم و ایران و جوانان آن را از دست این پلیدان خونریز برهانیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


رهایی بیگناهان June 30, 2019 06:01 PM

هم میهنان صدها هزار نفر از جوانان شرافتمند این مملکت را فقط به علت درخواست رعایت حقوق بشر وبرخورداری از یک زندگی انسانی وعدالت وحق ازادی بیان دژخیمان به زندان وشکنجه ودار واعدام وقتل های پنهانی نابود کرده اند ومیلیونها نفر را اواره وپناهنده کشورهای بیگانه کرده اند! ومیبینید کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر! چهل ساله برتمامی جنایات این حاکمان مافیا مذهبی چشم بسته اند وحتی با فروش لوازم وسلاحهای سرکوب و تبلیغات سیاسی وفرهنگی (بخصوص ایت الله BBC) جنایتکاران را کمک میکنند لازمه تمامی مردم وبخصوص وکلا باطرح شکایات به دادگاههای حقوق بشری وسازمان ملل صدایمان را به گوش مردم جهان ومجالس کشورهای اروپایی برسانیم ودولتهای انان رامجبور به عدم حمایت دولتها از این حاکمان جنایتکار گردند وخودمان هم لیستی از همه بازجوها وشکنجه گران وقاتلان ملت تهیه ئمنتشر کنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: