آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 آبان ماه 1398 = 13-11 2019

حمله مخالفان به سفارت رژیم ونزوئلا در برزیل

خبرگزاری آسوشیتدپرس عصر چهارشنبه گزارش داد گروهی از حامیان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، با حمله به سفارت این کشور در پایتخت برزیل، آن را تصرف کردند.

براساس این گزارش، یک مقام دولت «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که گروهی متشکل از حدود 20 نفر از افراد ناشناس صبح روز چهارشنبه(به وقت محلی) به این سفارت یورش بردند.

برخی گزارش ها نیز حاکی است که کارکنان سفارت در برابر حمله مخالفان تسلیم شده و مجبور به اعلام حمایت از خوان گوایدو شده اند.

به گزارش ایرنا، دو روز پیش(روز دوشنبه 20 آبان) نیز ساعاتی پس از کناره‌گیری «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی از قدرت، افراد نقاب‌پوش، به سفارت ونزوئلا در لاپاز پایتخت بولیوی هجوم برده و آن را تصرف کردند.

نماینده ونزوئلا در برزیل که از طرف گوایدو برای این سمت معرفی شده، مدعی شد که کارمندان سفارت درهای این مکان را به روی مهاجمان باز کردند.
حدود 20 افسر پلیس نظامی برزیل در مقابل سفارت مستقر هستند و تعدادی نیز داخل سفارت حضور دارند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگری، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. این کشورها مدعی اند انتخابات سال گذشته ونزوئلا که به پیروزی مادورو منجر شد، فاقد مشروعیت است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: