آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 تیر ماه 1398 = 03-07 2019

ایران؛ پول می‌دهند و هر چه می‌خواهند می‌سازند

آلودگی بصری شهری یکی از معضلاتی است که گریبان تهران و دیگر کلانشهرها را گرفته و حتی به شهرهای کوچک هم کشیده شده است. بخش عمده‌ای از این معضل به واسطه ساخته‌های معماری است؛ چراکه در بناهای شهری شاهد یک بی‌نظمی سرسام‌آور هستیم؛ بی‌نظمی که تقریباً از سال‌های پس از جنگ با فروش تراکم برای ساخت و ساز به وجود آمد. حال با بالاگرفتن این مشکل و دیده شدن آن در مناطق مختلف ایران به‌خصوص در تهران پای صحبت برخی از معماران نشسته‌ایم تا از ریشه‌های این مشکل و راهکارهای موجود برای حل آن آگاه شویم.

این بار قرعه به نام محسن میردامادی افتاد که در ساخت پروژه‌های شهری زیادی نقش داشته، پای صحبت‌های او نشستیم تا ریشه این مشکل را از دیدگاه او بررسی کنیم.

این معمار به ایسنا می‌گوید: اوج آلودگی بصری شهری در ایران، متعلق به تهران است. مسئله آلودگی فضایی یا بصری شهری که در شهرهای ما دیده می‌شود، مولود چند نکته است؛ یکی از آنها بی‌نظمی است که به دلیل آگاه نبودن مسئولان شهرداری‌ها و یا صاحبان سرمایه که وارد حوزه ساخت و ساز می‌شوند، به وجود آمده است. از طرفی صاحب هر ساختمان بنا بر پولی که به شهرداری داده یا رابطه‌هایی که داشته هر مدل ساختمانی که خواسته ساخته است؛ چراکه هیچ ضابطه‌ای برای ساخت و ساز شهری وجود ندارد که تعیین کند هر ساختمان کجا، با چه مصالحی و چگونه ساخته شود؟



آرش - صبحی July 3, 2019 03:34 PM

کدام محسن میردامادی؟ محسن میردامادی دانشجوی پیرو خط امام که بهمراه دیگر دوستانش از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند؟ و نماینده مجلس ششماصلاحات بود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: