آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 تیر ماه 1398 = 03-07 2019

اعتراض به شرایط نامناسب پناهجویان در آمریکا

تهران- ایرنا- سیاست‌های سختگیرانه رئیس جمهور آمریکا در مناطق مرزی تاکنون به مرگ تعدادی از پناهجویان منجر شده است. وضعیت پناهجویان در مراکز بازداشت نیز مناسب نیست، این موضوع به اعتراضاتی در آمریکا منجر شده است.

بازداشت مهاجرانی که از مرزهای جنوبی وارد آمریکا می‌شوند به اعتراضات خیابانی منجر شد. صدها تن از مردم آمریکا به خیابان‌های واشنگتن آمدند و نسبت به سیاست‌های دولت در بازداشت مهاجران اعتراض کردند معترضان خواستار تعطیلی مراکز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان که بنرهایی با این عنوان که «کمپ‌ها را ببندید»، «بازداشت بی پایان شکنجه است»، «آمریکا را دوباره انسانی سازیم» و «انسان باشید» در دست داشتند، در نزدیکی کاخ سفید گرد هم آمدند.

گروه‌های حامی حقوق مهاجران مانند «اتحادیه آزادی‌های مدنی» و «پروژه حقوق مهاجران شمال غرب» علیه این سیاست دولت آمریکا که قرار است از روز ۱۵ جولای / ۲۴ تیر اجرایی شود در دادگاه آمریکا شکایت کرده بودند.

حدود ده روز پیش ۳ تیر ۱۳۹۸ تصویری از اجساد بی جان یک پدر مهاجر که دختر ۲۳ ماهه‌اش را در آغوش داشت در کنار رود ریو گراندن در مکزیک منتشر شد. این مرد در تلاش برای عبور از این رودخانه و ورود به آمریکا همراه دختر نوزادش غرق شده بودند این موضوع باعث خشم ملی علیه سیاست مهاجرت دولت ترامپ شد که مهاجران را مجبور می‌کنند در حالی که در انتظار بررسی درخواست پناهندگیشان هستند در مکزیک منتظر بمانند.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که یک قاضی فدرال در سیاتل سیاست دولت آمریکا را مبنی بر بازداشت هزاران مهاجر در مدتی که روند قضائی پرونده آن‌ها طی می‌شود را لغو کرد.

قاضی مارشا پچمن می‌گوید که افرادی که به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده و بازداشت می‌شوند می‌توانند با ضمانت آزاد شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: