آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 تیر ماه 1398 = 13-07 2019

ایران؛ مذاکره انگلیس و آمریکا برای ایجاد ائتلاف

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد این کشور برای ایجاد یک ائتلاف نظامی در خلیج فارس با آمریکا مذاکره می‌کند. این مذاکرات در پی ایجاد مزاحمت برای یک نفتکش انگلیسی هنگام عبور از تنگه هرمز انجام می‌شود.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس می‌گوید لندن با توجه به "تهدیدات اخیر" در خلیج فارس مذاکره با واشنگتن را برای تقویت حضور نظامی در این منطقه آغاز کرده است.

این مذاکرات ظاهرا پس از آن شروع شد که انگلیس به طور رسمی نیروی دریایی سپاه پاسداران را به ایجاد مزاحمت برای یک نفتکش این کشور هنگام عبور از تنگه هرمز متهم کرد.

این در حالیست که انگللیس دومین ناو جنگی خود را به خلیج‌فارس اعزام می کند.

به گزارش اسکای نیوز، در روزهای آینده کشتی جنگی دانکن، که اخیرا در عملیات و رزمایش ناتو در دریای سیاه شرکت داشته به منطقه خلیج فارس اعزام می شود.

اسکای نیوز نوشت: این کشتی جنگی در کنار کشتی مونتروز به گشت زنی در آبهای خلیج فارس خواهد پرداخت.

مقامات انگلیس به این خاطر تصمیم گرفتند که این کشتی جنگی را به منطقه خلیج فارس ارسال کنند، زیرا تنش با رژیم ایران رو به افزایش است.

نیروی دریایی انگلیس علاوه بر ناوچه مونتروز، چهار کشتی مین‌روب و یک کشتی نظامی کمکی در آب‌های غرب آسیا دارد.


برنامه آمریکا برای حضور در آبهای خلیج فارس

آمریکا در تدارک اسکورت نظامی نفتکش ها و کشتی‌های تجاری در خلیج فارس

وزارت دفاع آمریکا پنج‌شنبه، ۱۱ ژوئيه (۲۰ تیر) اعلام کرد که در حال بحث درباره تدارک اسکورت نظامی برای کشتی‌ها در خلیج فارس است. این موضوع پس از انتشار خبری درباره تهدید یک نفتکش انگلیسی از سوی قایق های سپاه پاسداران طرح شده است.

ژنرال مارک میلی، نامزد کاخ سفید برای تصدی پست ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت که آمریکا می‌کوشد ائتلافی را "به قصد فراهم کردن ملزومات اسکورت نظامی، اسکورت دریایی کشتی‌های تجاری" بوجود آورد.

ژنرال میلی خطاب به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت که فکر می‌کند این ائتلاف در عرض چند هفته آینده به وجود آید.


واکنش پنتاگون به راهزنی دریایی پاسداران

وزارت دفاع آمریکا ضمن تائید گزارش رسانه ها درباره تلاش سپاه پاسداران برای توقیف یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز العام کرد تهدید برای کشتیرانی در تنگه هرمز و دیگر راه های آبی بین المللی پاسخ جامعه بین المللی را طلب می کند.

مقامات نظامی آمریکا گفتند بزودی کشتی های جنگی محافظ برای گشت زنی به خلیج فارس اعزام خواهند شد و ایالات متحده درصدد تشکیل یک ائتلاف نظامی برای حفاظت از آبهای استراتژیک بین المللی است. (فیلم زیر)

سی ان ان به نقل از دو مقام آمریکایی خبر داد قایق های سپاه پاسداران روز چهاشنبه به نفتکش انگلیسی «هریتیج» که در حال گذر به سوی تنگه هرمز بود دستور دادند تا مسیر خود را تغییر دهد و در نزدیکی آب‌های ایران متوقف شود.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، یک ناو آمریکایی از این صحنه فیلم گرفت ولی کشتی اچ ام اس مونتروس که در حال اسکورت کردن نفتکش بود، سلاح های خود را به سوی قایق ها نشانه رفت و به آنها هشدار داد بازگردند.

حسن روحانی رئیس جمهور رژیم ایران روز چهارشنبه درباره پیامدهای توقیف یکی از نفتکش های جمهوری اسلامی در تنگه جبل الطارق هشدار داده بود.

روحانی در سخنانی در کابینه که در تلویزیون دولتی پخش می شد، گفت: من به انگلیس هشدار می دهم که شما روندی غیر ایمن را آغاز کرده اید و بعدها شاهد پیامدهای این کار خواهید بود.




www.youtube.com/watch?v=29f4md1fyxY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش - صبحی July 6, 2019 01:02 PM

محسن رضائی از این خزعبلات و چرندیات بسیار گفته ومیگوید آدمی از این ذلیل تر و بی آبرو تر در میان سرداران نمیتوان یافت آخر پرت وپلا گوئی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


«اسلام تشّیع» بزرگترین خطر علیه ایران!!! July 12, 2019 06:26 AM

با این امر، بطور رسمی ایران پس از« ۷۰۰۰ سال حاکمیت قانونی» بر آبراه استراتژیک هرمز را از دست خواهد داد
نخست، نیروهای بین المللی برای حفظ امنیت آبراه و سپس نیروهای منطقه ای کنترل آن را بدست خواهند گرفت و ایران بطور رسمی حاکمیت قانونی بر تنگه را برای اولین بار پس از ۷۰۰۰ سال از دست خواهد داد که این امر زمینه را برای از دست دادن حاکمیت آبی و خاکی ایران در خلیج فارس را در آیندهٔ نه چندان دوری را رقم خواهد زد
اسلام تشّیع، روحانیت شیعه و رژیم منفور و اشغالگر اسلامی بزرگترین خطرعلیه استقلال، حاکمیت، امنیت و تمامیت آبی و خاکی ایران زمین است

گزارش یا اعتراض به این نظر


پُروسهٔ ترکمنچای !!! July 12, 2019 06:27 AM

شروع «پُروسهٔ ترکمنچای» تنگهٔ استراتژیک هرمز و عواقب شوم و ناخواستهٔ آن بر ایران ویران و اسلام زدهٔ اشغالی
سیدعلی، «ضحاک اسلامی ماردوش» درست همان جام زهری را خواهد نوشید که فتحعلی میرزای قاجار ۱۹۳ سال پیش با دل و جان نوشید که عواقب شوم آن تا به امروز بر دوش نسل های ایران هنوز ادامه دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر July 12, 2019 08:47 AM

HMS Montrose رزمتاو انگلیسی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: