آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 تیر ماه 1398 = 07-07 2019

به علت انتشار صدای یک زن بازداشت شدم

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، روز یکشنبه ۱۶ تیرماه (۷ ژوئیه) گفت که به علت انتشار یک پست اینستاگرامی که در آن زنی دعای ربنا را می‌خوانده، به "اشاعه فساد" متهم و بازداشت شده است.

او گفت: "به خاطر انتشار پست اینستاگرامی یک دقیقه‌ای که در آن خانم لیلا تهرانچیان هنرمند باسابقه حوزه موسیقی سنتی آیات ۷ و ۸ سوره آل‌عمران که همان دعای ربناست را قرائت کرده بود" احضار و دیروز (۱۵ تیر) همراه وکیلش در دادسرا حاضر شده است.

حق‌شناس در خصوص اتهام خود گفت: «اتهام وارد شده به من، تشویق مردم به فساد بود که با اعتراض من همراه شد. خواستم از لحاظ قانونی ماده قانونی که این عمل را جرم می‌داند، اعلام کنند.»

به گفته حق‌شناس پس از یک بازرسی سه ساعت و نیمه، در نهایت برای او قرار وثیقه ۲۰۰ میلیونی در نظر گرفته شد که به علت "نداشتن توان پرداخت" حکم بازداشت صادر شد. او گفت تا بعضی از اعضای شورا به بازداشتگاه بیایند، "تلاش شد از من یادداشتی گرفته شود که این پست اشتباه است."

حق‌شناس درباره انتشار یادداشتی که در صفحه اینستاگرام او قابل مشاهده است گفت: «در نهایت اعضای شورا اعلام کردند باید به طور جمعی در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد، در غیر این صورت آمادگی داشتم تا تعیین تکلیف برای این پست، در بازداشتگاه بمانم اما در نهایت متن موردنظر دوستان و بازپرس در اینستاگرام گذاشته شد».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: