آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 تیر ماه 1398 = 09-07 2019

آمار تکان‎دهنده از کانکس‌ نشینی در تهران

بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر، دو میلیون و 300 هزار نفر در قالب 561 هزار خانوار در استان تهران و یک میلیون و 240 هزار نفر در قالب 318 هزار خانوار در سکونت‌گاه‎های غیررسمی زندگی می‎کنند. بر اساس این آمار تکان‎دهنده و با در نظرگرفتن جمعیت بالغ بر 15میلیونی در استان تهران، اکنون 15 درصد جمعیت پایتخت در سکونت‌گاه‎های غیررسمی زندگی می‎کنند.

به گزارش شرق، سکونت‌گاه‎های غیررسمی تهران به بخش‎های مختلفی تقسیم می‎شود و به عقیده کارشناسان، ملغمه‎ای از همه مشکلاتی است که در کشور وجود دارد. بر اساس شواهد موجود، زاغه‎نشینی، کپرنشینی و کانکس‎نشینی در حالی‎ که از سوی مرکز، مذموم قلمداد شده است و تلاش برای احیای زندگی اقشار آسیب‎پذیر در این مناطق صورت می‎گیرد، به نظر می‎رسد تمایل چندانی برای تغییر زندگی در این سکونت‌گاه‎ها وجود ندارد.

19 میلیون نفر با چالش نزول کیفی زندگی شهری روبه‌رو هستند
رضا نگهبان، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود هم‎اکنون 30 درصد از بافت‎های شهری با جمعیتی حدود 19 میلیون نفر با چالش‎های نزول کیفی زندگی شهری روبه‌رو هستند، می‎گوید: در حال حاضر عمده چالش‎های پیش‌ِروی شهرهای ایران را می‎توان در قالب مواردی همچون فاصله و شکاف طبقاتی، گسترش نابرابری در دسترسی به منابع و خدمات شهری، قطبی‌شدن شهرها، تشدید مخاطرات زیست‎محیطی و تشدید ابعاد گوناگون فقر شهری (در همه ابعاد از قبیل فقر درآمدی، بهداشتی، آموزشی، خدمات اجتماعی و پایه) نام برد که خود سبب شکل‎گیری معضلاتی ثانویه شده‎اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: