آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 مرداد ماه 1398 = 09-08 2019

کناره‌گیری رئیس آلمانی؛ اینس‌تکس از کار افتاد

کیهان خامنه ای نوشت: استعفای رئیس آلمانی اینستکس، بار دیگر نمایش اروپایی در این زمینه را به نقطه صفر برگرداند. این در حالیست که از یک ماه قبل، مقامات اروپایی ازجمله فدریکا موگرینی مدعی شده بود: اینستکس فعالیت خود را شروع کرده و تراکنش‌هایی انجام شده است.

این منبع افزود: از سوی دیگر روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحت عنوان «رئیس انتصابی کانال ویژه مالی، در آخرین لحظه کناره‌گیری می‌کند» خبر استعفای اربل را منتشر و آن را شکست جدیدی برای ارتباط تجاری و مالی اروپا با ایران توصیف کرد.

به گزارش رسانه های آلمان، یک دیپلمات ارشد آلمانی که برای ریاست سازوکار اروپايی موسوم به "اینس‌تکس" انتخاب شده بود، از پذیرفتن این پست اعلام انصراف کرده است.

کناره‌گیری رئیس آلمانی «اینستکس»، بکار افتادن این سامانۀ حمایت از مبادلات تجاری میان اروپا و رژیم ایران را دچار اختلال می‌کند.

رادیو فرانسه در گزارشی گفت: کناره گیری این دیپلمات آلمانی، بدبینی عمومی نسبت به کارآئی «اینستکس» را شدیدتر می‌کند و به راه انداختن چرخ‌های این سامانۀ حمایت از مبادلات تجاری میان رژیم ایران و اروپا را به عقب می‌اندازد.

اینس‌تکس، سازوکار مالی ویژه‌ای است که آلمان و فرانسه و بریتانیا، سه کشور اروپایی امضاکننده برجام، بنیاد گذاشته‌اند تا علیرغم تحریم‌های ایالات متحده، امکان تجارت با جمهوری اسلامی فراهم شود.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که "برند اربل"، حاضر نیست ریاست سازوکار "اینس‌تکس" را که به او پیشنهاد شده بود، قبول کند. این دیپلمات آلمانی پیش از این سفیر کشورش در ایران و عراق بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان شامگاه پنجشنبه (هشتم اوت) علت امتناع برند اربل از پذیرفتن ریاست اینستکس را "دلایل شخصی" اعلام کرد، اما سایر منابع از علل دیگری سخن گفته‌اند.

رادیو فردا از قول خبرگزاری های بین المللی، درباره علت کنارگذاشتن این دیپلمات آلمانی نوشت که وی در یک مصاحبه رادیویی از برنامه های موشکی رژیم ایران و تعرض های حزب الله لبنان علیه اسرائیل جانبداری کرده بود.


فارن پالیسی: اینستکس و ماموریت غیرممکن

فارن پالیسی در گزارشی به بررسی موضع ضعیف اروپا در مقابل آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا، فارن پالیسی نوشت: دونالد ترامپ سال گذشته از برجام خارج شد و از آن به بعد تحریم‌های شدیدی را علیه حکومت ایران اعمال کرد. با توجه به موضع ضعیف اروپا در مقابل آمریکا، احتمالا راه‌اندازی اینستکس هم نتواند کشورها و شرکت‌های اروپایی را به تجارت با تهران ترغیب کند. چراکه همیشه ترس از مجازات‌های آمریکا وجود دارد.


"اینستکس" ژست تو خالی است

تحلیلگر روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز با بیان اینکه ساز و کار کشورهای اروپایی برای تسهیل تجارت با ایران یک ژست تو خالی است نوشته تهران دیگر انگیزه‌ای برای گوش سپردن به حرف‌های غرب ندارد.

به گزارش فارس، نویسنده و تحلیلگر انگلیسی در مقاله‌ای در یک روزنامه این کشور نوشته انگیزه‌های حکومت ایران برای گوش دادن به حرف‌های غرب رو به اتمام هستند.

«دیوید گاردنر» در مقاله‌ای در «فایننشال‌تایمز» نوشته است: «بحران فعلی در خلیج فارس که با توقیف یک نفتکش انگلیس تشدید شده رویدادی قابل اشتعال است.

وی در ادامه نوشته است: با روی کار آمدن ترامپ، گزینه تغییر رژیم در ایران بار دیگر به روی میز بازگشته است. علاوه بر این، تحریم‌های شدیدی که هدف آن خفه کردن اقتصاد ایران و جلوگیری از صادرات نفت این کشور است مجدداً اعمال شده‌اند.


اعتراف مشاور اروپايی به ناتوانی اینستکس

مشاور ارشد فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با یورنیوز در پاسخ به این سؤال که آیا اروپا می‌تواند در کوتاه مدت، مشکل اقتصادی رژیم ایران را از طریق اینس‌تکس حل کند؟ گفت: بیایید کاملا در این باره صادق باشیم. بسیار سخت است بخواهیم تصور کنیم که اینس‌تکس اجازه مبادله میلیاردها یورو بین اتحادیه اروپا و رژیم ایران را می‌دهد. فکر می‌کنم اگر بخواهیم به اثرات کوتاه مدت اینس‌تکس نگاه کنیم باید بگوییم که اثرات آن بر اقتصاد ایران غیرقابل محاسبه و ناچیز خواهد بود.

فیلم زیر؛ یک تحلیلگر مسایل بین الملل در تهران هیچ بانک اروپایی جهت جابه‌جایی پول در ‎اینستکس حاضر به همکاری نشده است. جالب است در ترکیب هیات مدیره اینستكس، اغلب افراد، امنیتی و سیاسی هستند تا اقتصادی!




www.youtube.com/watch?v=Wl42yYq0UVw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



پلنگ ایران زمین July 11, 2019 09:37 PM

پس از سال ها کوشش و هزینه هایِ بیجا هنوز راهِ خردمندانه ای پیدا نکردند
بهترین٬ آسان ترین و بی زیان ترین راه چاره:
همکاریِ کشورها در براندازیِ هرچه زودترِ آخوندها و جایگزینیِ بیدرنگِ آنان از سویِ ایرانیان بدینگونه برجام می تواند زنده بماند بجز این باشد٬ نه تنها زیان پولی و مرگبار به همراه خواهد داشت٬ بلکه تا ۴ دههٔ دیگر هم برجام پیروز نخواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 12, 2019 01:31 AM

دیگه پاسدار‌ها و آخوندهای مفعول و کودن و پر رو هم باید فهمیده باشند که خودشان و تمام دنیا روی هم از چین و روسیه بگیر تا اروپا در مقابل یک امضای پرزیدنت ترامپ فقط یک امضای این مرد هیچ غلطی نتوانستند بکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 9, 2019 01:42 PM

اینستکس بمثابه لانه عقربی است که هرکسی ورود درآن بکند گزیده خواهد شد وبد جوری هم گزیده میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو August 9, 2019 06:58 PM

دیپلمات آلمانی بعد ازاینکه امریکا سوابق آخوندی دوستی و حمایت تروریست پرورانه اش درمورد حزب اللهی به وی گوشزد کرد واحتمال رد ویزای ورود امریکا به وی شفافانه اطلاع داده شد لاعلاجانه ازرئیس بازی کردند صرف نظر کرد- درخبری که بازتاب مطبوعاتی یافته است سفیرچکسلواکی درتهران بیش 400ویزای شنگن برای عناصرتجاروجاسوسان و اطلاعاتی ها وتروریست های اخوندی صادرکرده است اروپا همچنان همانند اهنربا برستون های دربارعلی خامنه ای چسبیده است بایدبدون هیچ شک و شبهی دانست که اینتکس که یک بساط گول زدن امریکاست که ازطرفی به ترامپ نشان دهد وهم برای گول زدن مردم ایران است که منافع اخوندها را همانند گذشته ادامه نمی دهد وازتحریم های امریکا حمایت می کند و ازطرفی دیگرچمدان های پول را ازطرق ترکیه به دربارخاامنه ای می فرستدد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: