آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 تیر ماه 1398 = 12-07 2019

نگرانی از اعتصاب غذای سه روزنامه‌ نگار

ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز از اعتصاب غذای سه روزنامه‌نگار زندانی در ایران

گزارش‌گران بدون مرز روز پنج‌شنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ بار دیگر نگرانی خود را از وضعیت سلامت روزنامه‌نگاران و شهروند-خبرنگاران زندانی اعلام کرد.

به نوشته این سازمانِ مدافع حقوق روزنامه‌نگاران و شهروند خبرنگاران، بسیاری از آن‌ها که پس از ماه‌ها بازداشت خودسرانه و نگهداری در سلول‌های انفرادی و ناعادلانه به احکام سنگین محکوم شده‌اند، امروز بیمار و از حق درمان نیز محرومند از نظر روحی و جسمی شدیدا آسیب دیده‌اند.

همچنین در سایت گزارشگران بدون مرز آمده‌است که سهیل عربی عکاس و شهروند خبرنگار زندانی و برنده جایزه شهروند خبرنگار ۲۰۱۷ بیش از ۲۰ روز و امیر حسین محمدی فر، سر دبیر و ساناز الله‌یاری عضو تحریریه نشریه دانشجویی گام از یک هفته پیش در اعتراض به وضعیت در بازداشت و بدرفتاری‌ مسئولان زندان و ماموران امنیتی در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

سهیل عربی، وبلاگ نویس و زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، از ۲۵ خردادماه ۹۸ کماکان در اعتصاب غذاست و نامه‌ای هم در خصوص دلایل اعتصاب غذای خود نوشته‌است.

ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد زوج زندانی محبوس در زندان اوین و از اعضای نشریه گام نیز از روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌اند، تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان هفت‌تپه با سپردن وثیقه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: