آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 تیر ماه 1398 = 14-07 2019

مقام دانشگاهی: فرزندان نالایق شهیدان و سپاهیان

گزارش رادیو پیام اسرائیل: رئیس علوم پزشکی در مشهد گفت: نباید افرادی که شایستگی ندارند، وارد دانشگاه شوند. او گفت: نمی‌شود رتبه ۸۰هزار در کنکور دانشگاه، در کنار رتبه‌ کاملا ابتدایی قرار گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شیوه رایج در ایران، در مورد پذیرفتن فرزندان نورچشمی های رژیم به دانشگاه، در حالی که استعداد لازم را ندارند، به شدت انتقاد کرد و آن را باعث پایین آمدن سطح تحصیلی در دانشگاه دانست.

اکنون سالیان دراز است که حکومت، افراد خانواده های خدمتگزار رژیم از قبیل سپاه پاسداران و خانواده های شهید را بدون گذراندان امتحانات ورودی و با آن که از نظر هوش و معلومات، به هیچوجه شایستگی تحصیلات دانشگاهی را ندارند، وارد دانشکده های مختلف می کند. این شیوه “سهمیه” نامیده می شود و مفهومش آن است که در هررشته، در صدد معینی از پذیرفته شدگان، به گروه ذکر شده تعلق دارند.

محمدرضا دارابی، رئیس علوم پزشکی دانشگاه مشهد گفت: دانشگاه‌ها از افزایش بی‌رویه ظرفیت‌ها رنج می‌برند .دادن این سهمیه‌ها بر اساس معیار آموزشی نیست این گونه سهمیه‌های ورود به دانشگاه به کیفیت آموزش آسیب می‌زند، نمی‌شود دانشجویی با رتبه ۸۰ هزار با سطح علمی پایین در کنار دانشجویانی با رتبه‌های ۱ تا ۳ قرار بگیرد.

وی افزود: « امروزه دانشگاه‌های کشور اقتدار و استقلال دانشگاهی لازم را ندارند و دخالت‌های عوامل بیرون دانشگاه باعث جلوگیری از استقلال دانشگاه شده است».

حکومت ایران شماری از آخوندهای حکومتی را به ریاست دانشگاه ها منصوب کرده، که موجب اخراج و یا بازنشستگی شمار زیادی از استادان برجسته و پرتجربه شده است.

دارابی فاش ساخت که آموزش عالی در شرایط کنونی وضعیت خوبی ندارد یک زمانی نیاز بود تعداد دانشگاه‌ها زیاد شوند، اما در حال حاضر باید جلوی توسعه دانشگاه‌ها گرفته شود. اگر به این شکل پیش برویم در آینده نزدیک باید دَر بسیاری از موسسات آموزش عالی را ببندیم».

دارابی گفت: «اعتبارات دانشگاه به حدی کم است که حتی نمی‌توان جواب اساتید و کارکنان را داد. همچنین در قسمت پژوهش اعتبارات ناچیز است. اعتبارات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵ میلیارد تومان در سال است که با وجود هزار عضو هیات علمی عملا نزدیک به صفر است.»

وی افزود: بیکار تحصیل‌ کرده ی باسواد در آموزش عالی زیاد داریم و این خطری جدی در جامعه است. نتیجه افزایش بی‌رویه ظرفیت‌های دانشجویی بیکاران تحصیل‌کرده است و راضی‌کردن مردمی که بچه‌های تحصیل‌کرده دانشگاهیشان بیکار باشند بسیار سخت است.



پلنگ ایران زمین July 15, 2019 09:39 PM

زنده باد رئیس علوم پزشکی مشهد
از دیدگاه من٬ باید با همهٔ این گونه دانشجویان گفتگو کرده و از آنان دوباره آزمون گرفته شود و با پروانهٔ رئیس علوم پزشکی رد و یا پذیرفته شوند٬ به گفته ای کارنامهٔ اینان را بی ارزش و یا ارزشمند کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: