آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 تیر ماه 1398 = 15-07 2019

آمار تکان دهنده مصرف مواد مخدر در ایران

گزارش رادیو پیام اسرائیل: یک نماینده مجلس ملاها گفت که روزانه دو تن مواد مخدر در ایران مصرف می شود. ولی آگاهان امور، این مقدار را بسیار بیشتر ارزیابی می کنند. در برخی آماری که انتشار یافته، آمده است که شمار معتادان، به حدود هشت میلیون نفر رسیده است و هر روز افزایش می یابد.

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، با استناد گفته های رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در این کمیسیون، گفت: «روزانه دو هزار و ۸۰ کیلو مواد مخدر در کشور مصرف می‌شود».

از آمار ارائه شده چنین بر می آید که ایران از نظر مصرف مواد مخدر در جهان دارای رکورد می باشد و درصد جوانان و دانشجویانی که به علت مشکلات زندگی و سرکوبگری رژیم به مواد مخدر روی آورده اند، بیشتر از هر کشور دیگری است.

برخی آشنایان امور می گویند که سپاه پاسداران، خود یکی از دست اندرکاران عمده مواد مخدر در ایران است، زیرا از یک سو، با قاچاق مواد مخدر سود کلانی به دست می آورد و آن را در راه اجرای برنامه های تسلیحاتی و خرابکاری هزینه می کند، و همزمان، موجب اعتیاد جوانان به مواد مخدر می شود، تا آنان را از مبارزه در راه آینده کشور خویش باز دارد.

بهای مواد مخدر در ایران بسیار ارزان تر از هر کشور دیگر است و آگاهان امور می گویند که رژیم با این شیوه می کوشد خرید مواد مخدر توسط جوانان را آسان تر سازد. گرانی مداوم مایحتاج عمومی، معمولا موجب بالا رفتن بهای مواد مخدر نمی شود.

سپاه در داخل ایران از اعتیاد برای جلوگیری از اعتراضات و به مثابه سرکوبی استفاده میکند هرگز با گران شدن کالاها مواد مخدر در ایران گران نمیشود.

حسن نوروزی نماینده مجلس، در دنباله افشاگری خود گفت: «رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در گزارش خود به این کمیسیون درباره میزان قاچاق مواد مخدر و مصرف آن در کشورهای همسایه ارائه کرده است که بر اساس آمار دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل، ایران یکی از بزرگترین شاهراه‌های ترانزیت مواد مخدر در کنار آسیای مرکزی، پاکستان و هند است».

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، گفت: ایران همچنین بزرگترین مصادره کننده تریاک در جهان است، به طوری که سهمی بیش از ۹۰ درصدی در کل کشف و ضبط تریاک در جهان دارد.

ناصر اصلانی، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود: «۷۰ درصد مجرمین زندان‌ها را تبهکاران مواد مخدر تشکیل می‌دهند».

وی شمار کسانی که به صورت دائمی مواد مخدر استفاده می‌کنند بالای ۲.۸ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: طبق آمار سال گذشته حدود ۵.۴ درصد مردم از سنین ۵ تا ۶۴ سال اعتیاد دارند که ۱۵۶ هزار نفر از آنان را زنان تشکیل می دهد

اصلانی گفت: آمار تکان دهنده ای است اما بیش از ۸۰ درصد مصرف مواد در حوزه کارگری است.

اصلانی افزود: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در ایران بیش از ۵۳ نفر در سال به ازای هر میلیون نفر است که بالاترین میزان در منطقه، حتی در خود افغانستان است.

سالانه ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر در ایران کشف و ضبط می‌شود.

سپاه پاسداران در قاچاق و توزیع مواد مخدر به داخل و خارج از مرزهای ایران و بدنبال آن بدست آوردن منابع هنگفت مالی برای تامین اهداف تروریستی و جنگ افروزانه اش همچنان در صدر نگرانی‌های داخلی و جامعه بین‌الملل قرار دارد.

سپاه پاسداران به طور مستقیم و غیر مستقیم نقش کلیدی در گسترش اعتیاد دارد. سپاه تریاک افغانستان را در داخل ایران به هروئین و مُرفین تبدیل و با همکاری باندهای تبهکار آن را به داخل ایران وسرتاسر جهان قاچاق می‌کند

سرانه مصرف مواد مخدر در ایران بالاتر از سایر کشورهای دنیاست و هر ۳ دقیقه یک نفر به مواد مخدر معتاد می‌شود.

نظامی محمدحسین باقری رئیس ستاد نیرو‌های مسلح پیشتر گفته بود : «اگر تحریم‌ها ادامه یابد، ایران بیش از این، هزینه جلوگیری از ورود مواد مخدر به اروپا را نمی‌پردازد».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: