آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 تیر ماه 1398 = 16-07 2019

اروپا قدرت لازم برای مقابله با آمریکا را ندارد

خبرنگار فارس با «مارک اسلبودا» کارشناس روابط بین‌الملل و مطالعات امنیتی مقیم مسکو درباره تحولات دیپلماتیک تهران-اروپا بر سر برجام ترتیب داد. اسلبودا آمریکایی روس‌تباری است که علاوه بر تحصیلات عالیه در حوزه روابط بین‌الملل در دانشگاه مسکو، در رشته «تکنسین راکتورهای هسته‌ای» در دانشکده افسری «انرژی اتمی» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در کارولینای جنوبی تحصیل کرده است.

اسلبودا درباره واکنش اتحادیه اروپا به گام‌های ایران برای کاهش و توقف برخی اقدامات ذیل برجام گفت: «اتحادیه اروپا در مسیر پیش‌فرض تعهدات اقتصادی خود به ایران تحت برجام است که شامل تسهیل مبادلات تجاری و دسترسی به بازارهای اقتصادی می‌شود. اما منصفانه باید گفت که با خروج یک‌جانبه آمریکا (از برجام) و بازگرداندن تحریم‌هایی حتی سخت‌تر با هدف منزوی و فلج‌کردن اقتصاد ایران، اتحادیه اروپا به‌سادگی از قدرت سیاسی و اقتصادی لازم برای حفظ یا مجبور کردن بخش تجاری خود به (تعامل با ایران) برخوردار نیست زیرا با دست بالای ایالات متحده در کنترل سیستم اقتصاد جهانی مواجه است».



شهنام July 16, 2019 03:05 PM

اروپا با پول آمریکا ساخته شده و اداره میشود اروپا غلط میکند که روی حرف آمریکا حرف بزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین July 16, 2019 10:56 PM

:)) آمریکا پس از جنگِ جهانیِ دوم٬ برایِ باز سازی٬ به آلمان وام داده است و تا آنجا که میدانم هنوز نتوانسته بدهیِ خود را پس بدهد باید هم تا زانو پیشِ آمریکا دولا شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: