آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 تیر ماه 1398 = 18-07 2019

ممانعت از برنامه خوانندگان زن در ارومیه

خبرگزاری هرانا – کنسرت گروه هنری “دلیار” که قرار بود با اجرای خوانندگان به نفع بیماران سرطانی در بیمارستانی در ارومیه برگزار شود، توسط ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان لغو شد. ممانعت از اجرای این گروه هنری، به بهانه عدم ارایه موافقت‌نامه کتبی از فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته است. استاندار آذربایجان غربی وعده داده است که دلیل برگزار نشدن این کنسرت را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، دیروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، پریسا علی‌لو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی از لغو کنسرت گروه هنری «دلیار» با اجرای خوانندگان زن به نفع بیماران سرطانی خبر داد.

پریسا علی‌لو گفت: ” قرار بود ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه گروه هنری «دلیار» با خوانندگان زن در بیمارستان خیریه امید ارومیه به نفع بیماران سرطانی به اجرای موسیقی برای بانوان بپردازد که با ممانعت فرماندهی انتظامی مواجه شد”.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص جزییات لغو این کنسرت اعلام کرد: “برگزاری کنسرت در ارومیه منوط به ارائه موافقت کتبی از فرماندهی انتظامی استان است”.

گفتنی است استاندار آذربایجان غربی وعده داده است که دلیل برگزار نشدن این کنسرت را پیگیری کند.

گروه موسیقی «دلیار» به سرپرستی ندا بهزاد و خوانندگی نازلی سلطان‎زاده و عاطفه نوروزی قرار بود در تالار همایش‌های بیمارستان خیریه امید طی روز چهارشنبه و پنج شنبه در ۲ نوبت به روی صحنه برود.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، کنسرت زنان برای زنان به صورت تک خوانی مجاز است و به صورت همخوانی برای آقایان نیز مجاز محسوب می‌شود. با این حال و اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن از خوانندگی محروم شده و تعدادی از خوانندگان مرد نیز به دلیل کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع الفعالیت شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: