آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 تیر ماه 1398 = 21-07 2019

اعضای یک گروه موسیقی به شلاق محکوم شدند

یک دادگاه تجدیدنظر در استان تهران دو عضو گروه موسیقی «کانفس» را به احکام زندان و شلاق محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه تجدیدنظر استان تهران، دو عضو گروه موسیقی «کانفس» به نام‌های آرش ایلخانی و نیکان خسروی را به احکام زندان و شلاق محکوم کرد.

بر اساس حکم صادره نیکان خسروی به ۶ سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق و آرش ایلخانی، به ۲ حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» محکوم شده اند.

پیش‌تر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، نیکان خسروی و آرش ایلخانی دو عضو جوان گروه موسیقی متال کانفس را در ۲۷ اسفند ماه ۹۵ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و بابت اتهام “توهین به مقدسات” به پنج سال حبس محکوم کرده‌بود.

آن زمان گفته شده‌بود؛ این دو اتهام از تهیه و تولید موسیقی غیرمجاز و تبلیغ شیطان پرستی و گفت‌وگو با رسانه‌های بیگانه به آنها وارد شده است.

این دو، ۱۸ آبان ۹۴ از سوی نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و ۱۶ بهمن همان سال با سپردن وثیقه‌های ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

ماموران در زمان بازداشت تعدادی از لوازم شخصی آن‌ها را ضبط کردند.

پس از آن نیکان خسروی مجددا در اواخر بهمن ماه ۹۴ بازداشت و در نهایت اوایل اردبیهشت ۹۵ از زندان اوین آزاد شد.

آقای خسروی که در حال حاضر از کشور خارج شده‌، فروردین‌ماه ۹۷ گفتگویی با کمپین حقوق بشر در ایران انجام داده‌ و به دلایل خروج خود از کشور پرداخته‌است.

گروه موسیقی متال «کانفس» در طول ۴ سال فعالیت خود در ایران ۳۳ آهنگ در قالب دو آلبوم منتشر و چند جایزه‌ بین‌المللی نیز کسب کرد.

آخرین آلبوم آن‌ها به نام «در تعقیب رؤیا‌ها» کمی قبل از بازداشت‌شان منتشر شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: