آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 مهر ماه 1398 = 19-10 2019

اعزام دو کشتی نظامی ژاپن به تنگه هرمز

دولت ژاپن در حال حاضر در حال بررسی امکان اعزام دو کشتی نیروی دریایی خود به تنگه هرمز است. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را امروز خبرگزاری کیودو گزارش داده است.

یک منبع دولتی به این خبرگزاری اعلام کرد قرار است یکی از ناوها به جمع آوری اطلاعات پرداخته و ناو دوم، ناو اول را تحت پوشش خود قرار داده و به عبارت دیگر از Hن در برابر حملات احتمالی دزدان دریایی دفاع کند.

پیشتتر نیز رسانه های ژاپنی از قصد دولت این کشور برای اعزام نیروی دریایی خود به تنگه هرمز در خارج از چارچوب ائتلاف در حال تشکیل از سوی آمریکا سخن گفته بودند.

دولت ژاپن تصمیم گرفته یگان های ارتش این کشور را به تنگه هرمز اعزام کند اما این کار به صورت انفرادی انجام می شود و در ارتباط با ائتلاف در حال تشکیل از سوی آمریکا نیست.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه آساهی اطلاع داده است.

ژاپن اعلام کرد به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس نمی‌پیوندد ولی تصمیم دارد نیروهای نظامی به تنگه هرمز بفرستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ژاپن اعلام کرده تصمیم دارد به جای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی که برای حفاظت از کشتیرانی در آب‌راه‌های خاورمیانه تشکیل شده است، نیروهای نظامی خود را به تنگه هرمز بفرستد.

ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی به ابتکار ایالات متحده و عمدتا برای حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هنگام حرکت در آب‌های منطقه به خصوص عبور از تنگه هرمز تشکیل شده است.

در پی تصمیم ایالات متحده به خروج از برجام و تحریم کامل نفتی رژیم ایران چند مورد انفجار و حمله به نفتکش‌های کشورهای ثالث در منطقه خلیج فارس و دریای عمان صورت گرفت.

برخی منابع به خصوص منابع آمریکایی حکومت ایران را مسئول این اقدامات معرفی کردند و وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که هدف حکومت ایران از این اقدامات، ایجاد بحران در بازارهای نفتی و افزایش قیمت جهت فشار بر ایالات متحده است.



آرام October 19, 2019 04:05 AM

بنظر میآید که ژاپن تصمیم عاقلانه ای گرفته چون یکی از خریدران عمده نفت منطقه خلیج فارس است و بنا برگفته ترامپ که هرکی میخره خودش مواظب نفتش باشه به اینکار دست زده و البته با نه پیوستن به امریکا در اینمورد نشان میدهد که دولت ترامپ قابل اعتماد نیست و عر و تیز زیاد میکنه ولی وقت عمل جا میزنه و متحدش را میسپاره دست حضرت عباس

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 19, 2019 07:36 PM

گویا آرام پرزیدنت ترامپ را با صاحبش خامنه ای اشتباه گرفته که جز عر و تیز کردن و دزدی کار دیگری از دستش بر نمی آید جنگ برای جمهوری اسلامی و چپ های گلوبالیست "نعمت" است ولی وقتی پرزیدنت ترامپ با یک امضا کمر چین را میشکند و جمهوری اسلامی را به زوزه کشیدن و التماس کردن می اندازد چرا جنگ؟ ژاپن هم عملا به اعتلاف خلیج فارس پیوسته ولی برای نشان دادن قدرت نظامی ژاپن به ج ا به خصوص خامنه ای بی تربیت و بی شعور و متحدان حقیرش زیر پرچم ژاپن وارد آبهای منطقه شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: