آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 مرداد ماه 1398 = 29-07 2019

ایران؛ گزارشی از شکنجه و معتاد کردن زندانیان

گزارشی از شکنجه و معتاد کردن زندانیان در زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) کرج

زندانیان زندان رجایی شهر کرج (زندان گوهردشت) از سوی فردی به نام علی اخلاقی مسئول بند ۵ این زندان تحت شکنجه و تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته و این فرد با وارد کردن مواد مخدر به زندان زمینه را برای معتاد کردن همه زندانیان فراهم می‌کند.

بنا به گزارشاتی از درون زندان، مسئول بند ۵ زندان رجایی شهر فردی به نام علی اخلاقی علاوه بر وارد کردن مواد مخدر به درون زندان، زندانیان را مورد تهدید قرار داده و آنها را ار دسترسی به حداقل امکانات موجود در زندان محروم می‌کند.

مسئولان زندان رجایی شهر و به طور خاص رئیس بند ۵ این زندان به نام علی اخلاقی، که سابقه زیادی در ضرب و شتم و شکنجه زندانیان دارد، فشار وارده بر زندانیان را بالاتر برده است.

یک منبع موثق در این باره می گوید: «علی اخلاقی با در دست گرفتن توزیع مواد مخدر در بند ۵ همه زندانیان این بند را معتاد کرده و تجارتخانه ای با فروش مواد مخدر به راه انداخته است. او هر چند یکبار به سالنها بطور خاص سالن ۱۴ مراجعه کرده و در اتاقها، زندانیان را کتک می زند. بعضا زندانیان را به حیاط برده همراه با دیگر زندانبانها آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.»

وی به زندانیان گفته است: «شماها باید از من بترسید. من همه شماها را بدبخت میکنم نمی گذارم آزاد شوید.»

این منبع اضافه می کند: «علاوه بر این او اجازه ارسال برگه های درخواست اداری به دادگاه و ارگانهای قضایی را به زندانیان نمی دهد. یکی از زندانیان محکوم به اعدام نامه ای برای ارسال به دادگاه به وی داده و گفته بود من بی‌گناه هستم. اما علی اخلاقی به او گفت: «برای قاضی پرونده‌ات نامه می فرستم و کاری میکنم که اعدامت جلو بیفتد. نمی‌گذارم اعدامت برداشته شود.»

در هفته گذشته نیز یک زندانی به نام میثاق به دلیل نامشخص توسط علی اخلاقی در سلول مورد ضرب و شتم قرار داده و او را تهدید کرد که وی را به بندهای دیگر می فرستد و شرایط بدتر از این برایش بوجود می آورد.
علی اخلاقی با اختیاراتی که دارد محدودیتهای جدید و بیشتری برای زندانیان بوجود آورده است. از جمله این محدودیتها ممانعت از استفاده زندانیان از فروشگاه می‌باشد.

هم اکنون حداقل لوازم بهداشتی مورد نیاز زندانیان به آنها داده نمی شود. زندانیان برای تهیه یک ژیلت سه هزارتومانی بایستی آن را به قیمت ۵۰ هزار تومان از فروشگاه بخرند. اجناس مورد نیاز زندانیان به چند برابر قیمت فروخته می شود. اما برای استفاده از همین فروشگاه نیز محدودیت وجود دارد.

در یک اقدام دیگر حین باز شدن فروشگاه، درب سالنها بسته می شود تا امکان خرید وجود نداشته باشد. درب مخابرات نیز در زمانبندی تماس تلفنی بسته می شود تا زندانیان نتوانند از امکان تماس با خانواده برخوردار شوند. آب گرم حمام ها بسته است و فقط آب سرد برای استفاده وجود دارد.

منبع: سایت ایران کارگر



ایرانیان July 30, 2019 09:48 AM

برگ زرین دیگری از افتخارات جمهوری اسلامی : شیوع ۶ برابری هپاتیت س در میان کودکان کار به اعتراف رژیم این کودکان در اثر فقر و بیخانمانی مورد تجاوز هستند : https://www ilna ir/بخش-استان-ها-15/792207-شیوع-برابری-هپاتیت-در-میان-کودکان-کار-انتقال-ویروس-هپاتیت-از-طریق-خالکوبی-عمل-زیبایی-حجامت-در-مراکز-غیربهداشتی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: