آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 شهریور ماه 1398 = 23-08 2019

رسوايی اعترافات اجباری؛ ظریف همدست صلواتی

با وجود رسوایی اعترافات اجباری؛ ظریف در سوئد «احمدرضا جلالی» را به خاطر «اعترافاتش» مجرم دانست

همسر احمدرضا جلالی، پژوهشگر زندانی در ایران می گوید: وزیر امور خارجه سوئد در باره وضعیت همسرش سوالاتی را با ظریف مطرح کرد و خواستار شفاف سازی در این زمینه شد.

وی به صدای آمریکا گفت که ظریف در گفتگو با وزیر امور خارجه سوئد ادعا کرده که احمدرضا جلالی در ترور دانشمندان هسته‌ای دست داشته و اطلاعات آنها را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

در حالی که تنها چند هفته از افشاگری‌های مازیار ابراهیمی، از متهمان پیشین ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران، مبنی بر ساختگی بودن همه اعترافاتی که تحت شکنجه از او و دیگران گرفته شده بود، می‌گذرد و پس‌لرزه‌های این سخنان در محافل داخلی و خارجی ادامه دارد، ظریف بار دیگر احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی-سوئدی، را به دست داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای متهم کرد و تنها وعده داد که تلاش خواهد کرد تا اجرای حکم اعدام او را «به تاخیر» اندازد.

به گفته خانم مهران‌نیا، ادعاهای مطرح شده از سوی ظریف حقیقت ندارد و همچون گذشته که قربانیان دیگر در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای در گذشته مجرم شناخته شده‌اند این بار نیز این اتهام گریبان احمدرضا را گرفته است.


تهدید به اعدام؛ احمدرضا جلالی جهت اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار دارد

خبرگزاری هرانا – احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام از روز دوشنبه هفته گذشته توسط یک نهاد امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شده است. وی جهت اخذ اعترافات اجباری برای گشودن پرونده ای جدید تحت فشار قرار دارد و به اجرای زودهنگام حکمش در صورت عدم همکاری با این نیروها تهدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمدرضا جلالی از روز دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده و جهت اخذ اعترافات جدید تحت فشار قرار گرفته است.

ویدا مهران نیا همسر آقای جلالی روز جاری در گفت‌وگو با گزارشگر هرانا گفت: “هنوز مشخص نیست که وی توسط چه نهادی و به چه مکانی منتقل شده است. ایشان طی تماسی با خانواده خود گفته است که جهت اخذ اعترافات اجباری تحت بازجویی و فشار قرار دارد و توسط این نیروها به اجرای زودهنگام حکم اعدامش در صورت عدم همکاری برای گشودن پرونده جدید تهدید شده است”.

همسر احمدرضا جلالی افزود: این اواخر وضعیت جسمانی آقای جلالی دوباره وخیم شده بود به همین دلیل قرار بود طی هفته جاری به بیمارستان اعزام شده و تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرد؛ با این حال به جای آن، تحت فشارهای روحی و جسمی سنگین‌تری قرار گرفته است.

آقای جلالی پیشتر طی تماسی تلفنی از انتقالش به یک سلول انفرادی مجهز به دوربین های مداربسته تحت تدابیر شدید امنیتی و احتمال اجرای حکم اعدامش خبر داده بود.

این استاد دانشگاه در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران رفته بود، اما توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” بازداشت شد. دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش” متهم کرده است.

احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی که به تازگی شهروندی سوئد را نیز دریافت کرده بود، به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم و این حکم در آذرماه سال ۹۶ توسط دیوان عالی کشور تائید شد.

احمدرضا جلالی، در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه ۹۷ به دلیل بیماری و درد شدید در شکم به بیمارستان منتقل شده و روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی یک روز پس از عمل جراحی به زندان بازگردانده شده بود.

وی پس از انجام عمل جراحی و علیرغم احتمال ابتلا به بیماری سرطان از رسیدگی پزشکی محروم مانده بود.

لازم به ذکر است، احمدرضا جلالی پس از پایان تحصیلات در رشته پزشکی در ایران در مرکز حوادث طبیعی فعالیت داشت. او در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸) برای ادامه تحصیل به سوئد رفت، در آنجا در همین رشته مدرک دکترا گرفت، سپس فوق دکترای خود را در رشته پزشکی بحران در دانشگاه پیه‌مونتو ایتالیا گذراند و پس از آن به همراه همسر و دو فرزند خود ساکن سوئد شد



خسرو August 2, 2019 03:09 AM

این نامردهای ظالم یکی یکی جوانان ایران و سرمایه های ایران را بجرم واهی جاسوسی محکوم به اعدام میکنند و میکشند سوال اینجاست که چرا اعلام نمیکنند که اینها مثلا چه نوع جاسوسی کرده اند یا چکار کرده اند اساسا شما چه دارید که کسی بخواهد آنها را مورد جاسوسی خود قرار دهد؟ سیر تا پیاز زندگی شما را آمریکا و اسرائیل میدانند ننگ و نفرین ابدی بر شما باد

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف August 5, 2019 01:29 AM

ایرانیهای اصیل رو که خون سرزمین ایران در رگهاشون و مایه مباحات ایران و بشریتند میکشند ولی هرزه تفاله غیر ایرانی اینستاگرامی که همشون اقازاده هستند واسه خودشون راست راست تو مملکت میگردن و کسی کاریشون نداره! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: