آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 مرداد ماه 1398 = 07-08 2019

نوازنده جوان: با این اوضاع باید از ایران بروم

علی قمصری، آهنگساز و نوازنده جوان در آخرین کنسرت خود اعلام کرد که به‌دلیل برخی ممنوعیت‌ها، احتمالا از ایران برود.

* هفته گذشته مجوز اجرای کنسرت ما را دادند و در مجوز درج شده که «اجرای این برنامه بدون نوازندگی خانم بلامانع است.
* ما از ۶ ماه قبل با این نوازنده‌ها تمرین کرده بودیم. در مدت یک هفته امکان تغییر وجود نداشت و فکر نمی‌کردیم چیز جدی و غیرقابل‌حلی باشد. با توجه به اینکه این مسئله قانونی نیست و همه ارکسترها و گروه‌ها با نوازنده خانم اجرا می‌کنند، فکر می‌کردیم که موضوع با گفت‌وگو حل می‌شود. به نظرم رسید به خاطر ماجرای کنسرت قبلی و ممنوعیت ۶ ماهه من این یک حرکت تنبیهی است و حتی با مسئولان حراست و اداره ارشاد صحبت کردیم، ولی در روز آخر دیدیم که مسئله جدی است و نمی‌توانیم از خانم‌های نوازنده استفاده کنیم. مسئول حراست به من پاسخ داد که همین‌قدر هم که به شما مجوز اجرا دادیم، باید خدا را شکر کنید.
* (در پاسخ به این سؤال که آیا دو نوازنده زن، خواننده هم بودند): خیر این‌ها فقط نوازنده بودند و خواننده نبودند.
* (با اشاره به حرف‌هایش مبنی بر خروج از کشور): در کشور شرایط برای منِ موزیسین، شرایط بدی است و احساس می‌کنم با اتفاقاتی که می‌افتد، من به سمت افسردگی بروم و کسی هم مسئولیت قبول نمی‌کند و خودم باید جلوی اتفاقاتی را که ممکن است برایم بیفتد، بگیرم. مشکل، غیرقابل پیش‌بینی بودن خیلی چیزهاست. من اگر می‌خواستم هنجارگریزی کنم یا جنجال درست کنم، خواننده خانم می‌آوردم. در حالی که ارکستر ملی و همه کنسرت‌ها نوازنده خانم دارند، برای من مانع ایجاد کردند. اصلاً این اتفاق را پیش‌بینی نمی‌کردم. موسیقی من تنظیمی است و عدم حضور هر نوازنده به آن لطمه وارد می‌کند. به نظرم دیگر جای اعتراض هم نیست.
* این کنسرت‌ها احتمالاً با خداحافظی تلخ من با ایران همراه خواهند شد. بغض دائمی تنها مونس این روزهای من است.
*جالب اینجاست که در نامه مجوز، جلوی اسم همنوازان حصار نوشته‌اند گروه پاپ. من با موسیقی پاپ مشکلی ندارم، ولی با این مشکل دارم که دیدگاه مسئولان نسبت به موسیقی من چه بوده و این ناراحت کننده است.



قاسم August 8, 2019 03:40 PM

اینها سیه جامگان و سیه فکرانند اینها را چه به موسیقی برای اینها موسیقی مثل یاسین به گوش خرد خواندن است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: