آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 مرداد ماه 1398 = 10-08 2019

کلاهبرداری اداره اوقاف از خریداران ویلا

این روزها خرید ویلا در مناطق شمالی به یک تب داغ تبدیل شده، در حقیقت تغییرات آب و هوایی در مناطق جنوبی کشور و گرم شدن بیشتر و همینطور هجوم برخی معضلات آب و هوایی مانند ریزگردها و اخبار کم آبی در ایران باعث شده تا هموطنان زیادی به فکر خرید یک زمین و یا ویلا در مناطق شمالی باشند، علاوه بر آن این مناطق به شکلی بیشترین جاذبه گردشگری ایران را فراهم کرده که از دور و نزدیک و مناطق مختلف برای دیدن زیبایی های مناطق شمالی به آن سفر می کنند و همین رونق گردشگری یک عامل مهم در افزایش درخواستهاست تا کسانی که به دنبال رونق بیشتر کار و کسب هستند به این مناطق نگاهی عمیق‌تر داشته باشند.

در کنار تمام خوبی ها و زیبایی هایی که خرید ویلا جنگلی یا خرید ویلا ساحلی و یا یک تکه زمین در مناطق شمالی ایران دارد معضلاتی نیز هست که باید به آن توجه شود، حتما این مطلب را قبل از خرید تا آخر بخوانید.

مشکلات خرید ویلا در شمال

اوقاف
اگر در فکر خرید ویلا در شمال هستید این ها مشکلاتی است که باید به آن فکر کنید، بسیاری از هموطنانمان برای چنین مسئله ای با مشکلات عدیده ای رو به رو می شوند از جمله اینکه بسیاری از زمینهای مناطق شمالی به شکل وقفی بوده و کسانی که بعد از خرید متوجه می شوند با اداره اوقاف سر و کار پیدا می کنند و برای گرفتن سند و اثبات مالکیت به مشکل می خورند.

کیفیت زمینها و بافتی بودن یا نبودن
در برخی مناطق متاسفانه زمینها نا مرغوب بوده و به دلیل عدم کیفیت و گوگردی بودن و یا زمینهای مردابی بودن پیشرفتی نمی کنند و یا ساخت ویلا در آنها با مشکل مواجه می شود، همین طور بافتی بودن و یا غیربافت بودن زمینها مسئله ای است که در ساخت و ساز ویلا و ارزش آن تاثیرگذار است.

کاربری
زمانی که شما زمینی را خریداری می کنید یکی از مسائلی که با آن روبه رو می شوید نوع کاربری آن است، کاربری باغی، کاربری کشاورزی، ساختمان و غیره؛ بنابراین زمانی که قرار است زمینی را بخرید باید از قبل تحقیق کنید که آیا امکان استفاده زمین بر اساس هدف شما هست و یا اینکه کاربری آن قابل تبدیل هست یا خیر، اگر قرار است یک ویلا بسازید و زمین شما کشاورزی بوده باشد گرفتن مجوز ساخت در آن با مشکلاتی مواجه می شود، همه اینها مشکلاتی است که باید در کنار مسئله خرید به آن توجه کنید.

سنددار یا بی سند
برخی زمینها که البته تعدادشان در شمال ایران کم هم نیست بدون سند هستند، این زمینها برای خرید به تائیدیه از سمت شورای روستا و همینطور دهیاری نیازمند هستند، بنابراین قبل از اینکه زمینتان را بخرید آن را از شورا و دهیار استعلام کنید تا اگر زمین متعلق به شخص دیگری است و کسی که قرار است با وی معامله کنید در حال فروش مال غیر به شماست متوجه شوید، این مشکلی است که بسیاری از مشتریان زمینهای شمال با آن مواجه شده اند و متاسفانه باید با کمک قانون و رفت و آمد های دادگاهی و غیره به حق و حقوق خودشان برسند.

ساخت ویلا
علاوه بر مسئله خرید زمین، ساخت ویلا و پیمانکاری که قرار است برای شما کار ساخت و ساز را به عهده بگیرد هم خود مسئله دیگری است، استفاده از مصالح با کیفیت و مناسب با منطقه ای که ویلای شما در آن واقع می شود مواردی است که نباید از آن به سادگی عبور کنید، ممکن است شما با یک قیمت پائین تر از حد با پیمانکاری قرارداد ببندید ولی یک لحظه خودتان را جای پیمانکار بگذارید، قیمت پائین مساوی است با استفاده از مصالح به شکل حداقلی و همین طور بی کیفیت.
آب و هوای نمناک شمال باعث می شود تا میزان تخریب نیز در منازل بالاتر برود و حال تصور کنید که از مصالح بی کیفیت نیز در آن استفاده شده باشد، نتیجه کاملا مشخص است.
بنابراین انتخاب با شماست.

حرف آخر
مجموع این گزارش برای این نوشته شده تا اگر قصد خرید زمین و یا ویلا در شما را دارید با چشم باز و با نگاه درست بر انتخابتان این کار را انجام بدهید، بهتر است قبل از خرید راجع به منطقه مورد نظرتان تحقیق کنید و از شورا و دهیاری وضعیت زمینها و یا ویلاهای منطقه را جویا شوید تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.



قلی ایرانی August 10, 2019 05:28 PM

در 6 کیلومتری شهسوار روستائی هست بنام آلکله و ادمه آن بنام رود پشت خریدار زمین سبیل دهیار غلامی را چرب کند مثل آب خوردن کاربرد کشاورزی میشون مسکونی الانه تمام روستا شده ویلا های آنچنانی وسط زمین های برنج کاری

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: