آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 مرداد ماه 1398 = 11-08 2019

حکم شش سال زندان فرهاد میثمی عینا تایید شد

دادگاه تجدید نظر فرهاد میثمی را به ۶ سال حبس محکوم کرد

خبرگزاری هرانا – محمد مقیمی، وکیل مدافع فرهاد میثمی از ابلاغ حکم دادگاه تجدید نظر به موکلش در زندان اوین خبر داد. بر اساس رای صادره، حکم ۶ سال حبس آقای میثمی عیناً تایید شده و ۲ سال محرومیت وی از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور به ۱ سال کاهش یافته است. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) از این میزان، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود. جلسه دادگاه تجدید نظر این فعال مدنی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شده و وی از حضور در آن خودداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شنبه شب ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸، رای قطعی دادگاه تجدید نظر فرهاد میثمی به وی در زندان اوین ابلاغ و بر اساس آن حکم بدوی عیناً تایید شد.

محمد مقیمی، وکیل مدافع فرهاد میثمی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، گفت: روز ۱۹ مردادماه حکم دادگاه تجدید نظر به موکلم فرهاد میثمی در زندان اوین ابلاغ شد. ۶ سال حکم حبس (۵ سال از بابت اتهام اجتماع و تبانی و ۱ سال به اتهام تبلیغ علیه نظام) عیناً تایید شده و ۲ سال محرومیت اجتماعی به ۱ سال کاهش یافته است.
در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) از این میزان، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.


جلسه دادگاه تجدید نظر فرهاد میثمی و رضا خندان در ۳۱ اردیبهشت ماه در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران برگزار شده و این این افراد از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بودند. عدم حضور ایشان در اعتراض به تبصره ماده مربوط به لیست وکلای مورد تایید قوه قضاییه بوده است.

در تاریخ ۲۸ آذرماه ۹۷ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه فرهاد میثمی و رضا خندان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده و طی حکم صادره هر یک از این افراد به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و همچنین ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محکوم شدند.

مقیمی پیشتر در تاریخ ۱ اسفندماه ۹۷ از ارجاع پرونده موکلانش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران خبر داده و در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه همان سال نیز از از ثبت درخواست تجدیدنظر خواهی نسبت به حکم صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود.

فرهاد میثمی، عصر روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی خود بازداشت شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: