آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 مرداد ماه 1398 = 11-08 2019

حمله یک مرد مسلح به مسجدی در حومه اسلو

مرد مسلحی که با چند اسلحه به مسجدی در حومه اسلو، پایتخت نروژ یورش برده بود، خلع سلاح و دستگیر شد. پلیس در خانه این مرد جسد زن جوانی را یافته که احتمال می‌رود توسط او به قتل رسیده باشد.

شامگاه شنبه دهم اوت (۱۹ مرداد) مردی مسلحی پس از شکستن در شیشه‌ای مسجد نور در حومه اسلو توسط یکی از حاضران خلع سلاح شد و اندکی بعد به وسیله پلیس بازداشت شد.

رسانه‌های محلی به نقل از پلیس، فرد مهاجم را جوانی ۲۰ ساله و شهروند نروژ معرفی کرده‌اند. در جریان این حادثه مهاجم و یکی از حاضران دچار جراحات سطحی شده‌اند.

پلیس نروژ تا کنون درباره انگیزه فرد مهاجم به طور رسمی گزارشی منتشر نکرده اما تائید کرده که او هنگام یورش به مسجد جلیقه ضد گلوله بر تن داشته و دست‌کم سه سلاح گرم و یک چاقو با خود حمل می‌کرده است.

گفته می‌شود هنگام ورود فرد مظنون به مسجد نور سه نفر بیشتر در آنجا حضور نداشته‌اند که دو نفر خود را نجات داده و نفر سوم که مردی ۷۰ ساله بوده با فرد مهاجم درگیر شده و او را به زمین انداخته است. ظاهرا در این درگیری چند گلوله شلیک شده اما به کسی اصابت نکرده است.

کشف یک جسد در خانه فرد مهاجم

خبرگزاری آلمان صبح یک‌شنبه به نقل از رسانه‌های محلی گزارش داد پلیس پس از دستگیری فرد مظنون و در بازرسی محل سکونت او جسد زن جوانی را پیدا کرده که مطابق شواهد به قتل رسیده است.

پلیس به دلیل در جریان بودن تحقیقات تا کنون درباره انگیزه حمله به مسجد نور خبری منتشر نکرده اما تروریستی بودن این اقدام را یکی از احتمالات ارزیابی می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: