آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 مرداد ماه 1398 = 11-08 2019

بی‌خبری از وضعیت همسر یک زندانی سیاسی

۲۰ روز از بازداشت همسر یک زندانی سیاسی گذشته‌است، با این وجود از وضعیت او اطلاع درستی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی، اول مردادماه ۱۳۹۸، زهرا اکبری‌نژاد درچه، همسر ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج را بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل کردند.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «روز اول مردادماه ۹۸ مأموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی یورش برده و همسر وی زهرا اکبری نژاد درچه ۴۹ ساله متولد تهران را بازداشت کردند.»

خانم اکبری‌نژاد، ۴۸ ساعت پس از بازداشت، در یک تماس کوتاه به نزدیکان خود گفت؛ “به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.”

علی‌رغم آنکه سه هفته از بازداشت زهرا اکبری‌نژاد درچه گذشته، اما اطلاع درستی از وضعیت او در دست نیست و مشخص نیست که با چه اتهاماتی بازداشت شده‌است.

خانم اکبری نژاد به بیماری‌های متعددی از جمله مشکلات قلبی مبتلاست و همچنین از داروهای اعصاب استفاده می‌کند که همین موضوع باعث نگرانی نزدیکان او شده است.

ابوالقاسم (جواد) فولادوند ۵۲ ساله به اتهام « عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات مردمی سال ۱۳۸۸ و اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

آقای فولادوند در طول مدت محکومیت خود حق استفاده از مرخصی نداشته‌است و مبتلا به گرفتگی عروق قلب است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: