آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مرداد ماه 1400 = 30-07 2021

ایران؛ تکرار شعارهای پمپئو توسط وزیر خارجه بایدن

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن گفت، آمریکا کنار مردم ایران ایستاده است تا صدای آنها شنیده شود، مردم ایران خواهان آزادی و احترام حکومت به حقوق‌شان هستند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، لینکن گفت: «ما شاهد این بودیم که اعتراضات اخیر در ایران ابتدا از خارج از تهران آغاز و حال به خود تهران رسیده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «اعتراضات در ابتدا ناشی از سرخوردگی عمیق مردم از ناکارآمدی حکومت در تأمین نیازهای اولیه‌شان از جمله تأمین آب بود. و حال شاهد هستیم مردم ایران آمال و آرزوهای بزرگتر خود را برای آزادی و این‌که حکومت به آنها و حقوق‌شان احترام بگذارد ابراز می‌کنند».

وی افزود: «آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است تا صدای آنها شنیده شود، و ما قویاً از رژیم ایران می‌خواهیم تا از کاربرد خشونت و سرکوب برای خاموش کردن صدای آنها خودداری کند».

شایان ذکر است که،اعتراضات ابتدا از خوزستان آغاز شد. اما به‌سرعت به بیش از ۱۴ استان کشور سرایت کرد. کلان شهرهای تهران و تبریز نیز شاهد تظاهرات ضد حاکمیت ولایت فقیه بودند. در تمام این تظاهرات شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای بگوش می‌رسد



کامران فرزان (کاریکامراناتور) July 30, 2021 03:11 PM

حزب دموکرات برای پیشبرد مطامع اقتصادی خود ابتدا وارد مذاکره میشود و همیشه وقتی به بن بست رسید پای حقوق بشر را جلو میکشد و وقتی حکومت در تنگنا قرار گرفت و کوتاه امد و قراردادهای سطح کلان امضاء شد حقوق بشر هم فراموشش میشود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: