آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 مرداد ماه 1398 = 13-08 2019

خشم روسها از خشونت پلیس علیه معترض زن

انتشار ویدئویی از ضرب و شتم یک زن معترض روس به دست افسر پلیس ضد شورش در جریان اعتراضات مسکو خشم و اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت و وزارت کشور روسیه را وادار کرد تحقیقاتی در این راستا آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این فیلم زن جوانی توسط دو پلیس ضد شورش به روی زمین کشیده می‌شود و یکی از آن ماموران با کوبیدن مشت به شکم زن سعی می‌کند باتومش را در دست بگیرد، این تصاویر باعث خشم کاربران دررسانه‌های اجتماعی شد. تصمیم مقام‌های کمیسیون انتخابات روسیه در رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات محلی روسیه باعث شدتا موجی از اعتراضات که گاهی به خشونت هم کشیده شده، در این کشور به وجود بیاید؛ بسیاری از افرادی که رد صلاحیت شده‌اند، از مخالفان دولت مسکو هستند و این اعتراضات در زمره بزرگترین اعتراضات از زمان بازگشت ولادیمیر پوتین در ۲۰۱۲ به کرملین در مقام ریاست جمهوری روسیه قرار گرفته است.

این زن ۲۶ ساله به نام "داریا سوسنووسکایا"، در مصاحبه‌ای با وبسایت مدیازونا گفت: در اعتراض به بازداشت مردی ناتوان توسط پلیس، ماموران من را روی زمین کشیدند. افسران پلیس به سمت من دویدند. این کار ناخوشایند بود. آنها به شکمم مشت کوبیدند. همه جای من درد گرفت. نمی‌توانستم نفس بکشم. این زن ۲۶ ساله را بعدا به پاسگاه پلیس بردند و بدون دسترسی به وکیل برای چندین ساعت در بازداشت نگهداشتند و سپس آزاد کردند. وزارت کشور روسیه گفته است تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده و مدعی شد،‌ آنهایی که مسئول این اقدام هستند، مجازات می‌شوند.



Dariush August 13, 2019 02:42 PM

لطفا کسی‌ در روسیه "فتوا" بده که "این چیزها طبیعی یه! اگر نبود باید تعجب میکردیم"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: