آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 مرداد ماه 1398 = 18-08 2019

اعتصاب غذای زندانی سیاسی با دوختن لب‌هایش

زندانی سیاسی با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد

کامران درویشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، با دوختن لب‌های خود دست به اعتصاب غذای خشک زده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ‏کامران درویشی، زندانی سیاسی کُرد که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد، با توجه به صدور گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی تحمل ادامه دوران محکومیتش می‌‌تواند به صورت مشروط آزاد شود، اما مسئولان زندان به درخواست او پاسخ مثبت نداده‌اند.

او از روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه در نامه‌ای به مسئولین زندان ارومیه اعلام اعتصاب غذا کرده و یک‌روز پس از آن نیز لب‌های خود را دوخته‌است.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «آقای درویشی که در چهارمین سال حبس از محکومیت پنج ساله خود قرار دارد با توجه به صدور گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی تحمل ادامه حبسش، خواستار آزادی خود شده است، اما مسئولان زندان به خواسته او توجهی نکرده‌اند و او به همین دلیل اعتصاب غذا کرده‌ و لب‌های خود را دوخته‌است.»

کامران درویشی، اهل ارومیه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ١٣٩۵، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد و در شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “ارتباط با یکی از احزاب اپوزسیون” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پیش‌تر گزارش شده‌بود این زندانی سیاسی در زمان بازداشت به اتهام “همکاری با یکی احزاب کُردی” به مدت دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر ارومیه تحت بازجویی بود و بعدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: