آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مرداد ماه 1398 = 19-08 2019

گرم شدن زمین؛ نابودی یخچال طبیعی 700 ساله

یخچال طبیعی ۷۰۰ ساله ایسلند براثر پدیده گرم شدن زمین کاملا محو و ناپدید شد. به گزارش بی بی سی، یخچال طبیعی اوکیوکول Okjokull، در غرب ایسلند واقع شده است.

در حالی که جهان امسال یکی از گرمترین تابستان‌های خود را تجربه می‌کند، صد‌ها تن از محققان محلی و علاقه‌مندان و طرفداران محیط زیست از دانشگاه رایس آمریکا روز گذشته با نصب یک پلاک برنزی بر روی صخره خشک در یخچال طبیعی اوکیوکول هشدار دادند که ۴۰۰ یخچال طبیعی مشابه در مناطق زیر قطب شمال در انتظار سرنوشتی مشابه هستند.

این پلاک حاوی نوشته‌ای با عنوان "نامه‌ای به آینده" است و هدف از آن آگاهی رسانی درباره نابودی یخچال‌های طبیعی و اثرات تغییرات آب و هوا است.
روی این پلاک نوشته شده است: "در ۲۰۰ سال آینده، همین سرنوشت در انتظار تمام یخچال‌های طبیعی ما خواهد بود. این کتیبه برای این است که بگوییم ما می‌دانیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه کار‌هایی باید انجام شود. فقط شما بدانید که ما این کار را کردیم. "

در این مراسم، کاترین یاکوبسدوتیر Jakobsdottir نخست وزیر ایسلند و مری رابینسون کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل متحد، نیز حضور داشتند.
صد‌ها دانشمند، روزنامه نگار و افراد علاقه‌مند خود را به محل یخچال اوکیوکول رسانده بودند.

نخست وزیر ایسلند در سخنانی در این مراسم گفت: "امیدوارم این مراسم نه تنها برای ما در اینجا در ایسلند بلکه برای سایر نقاط جهان الهام بخش باشد، زیرا آنچه را که در اینجا می‌بینیم فقط گوشه‌ای از بحران گرم شدن آب و هوا است. "



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: