آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مرداد ماه 1398 = 19-08 2019

صدور حکم شلاق برای ۴۰ متهم در اردبیل

خبرگزاری هرانا – رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور حکم شلاق برای سه متهم پرونده “تخلفات مالی در شهرداری اردبیل” در کنار سایر مجازات ها خبر داد. وی همچنین گفت که ۳۷ نفر در پرونده‌ای دیگر به اتهاماتی از جمله “اخلال در نظم عمومی” به شلاق و سایر مجازات ها محکوم شده اند. ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات‌های تحقیرآمیز استفاده می‌کند، این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، امروز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۸، گفت: حکم دادگاه بدوی تخلفات مالی در شهرداری اردبیل صادر شد.

وی افزود: در این پرونده ۳ نفر به اتهام اختلاس و تضییع اموال و وجوه عمومی متعلق به شهرداری بازداشت شده بودند که در دادگاه به حبس، جزای نقدی، رد مال، شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

ناصر عتباتی ضمن اعلام صدور حکم بدوی برای پرونده درگیری در مسجد محله ائمه، افزود: در این پرونده ۳۷ نفر به اتهام نزاع دسته‌جمعی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد تحت تعقیب کیفری قرار گرفته بودند که متهمان به حبس، جزای نقدی و شلاق تعزیری محکوم شدند.

وی گفت: عوامل اصلی ایجاد درگیری علاوه بر این مجازات‌ها به ۲ سال تبعید و منع اقامت در اردبیل نیز محکوم شدند.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: