آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مرداد ماه 1398 = 19-08 2019

مسمومیت دها نفر با آب آلوده در خوزستان

مسمومیت ۷۸ شهروند در پی مصرف آب آلوده در خوزستان

خبرگزاری هرانا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوا از ابتلای حدود ۷۸ نفر در شهرستان های هویزه و باغملک به بیماری روده ای طی روزهای گذشته خبر داد. وی علت ابتلای این افراد را بیماری های منتقله از آب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۸، ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۸ نفر در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و در حدود ۵۰ نفر از اهالی تعدادی از روستاهای باغملک به دلیل بیماری روده ای و اسهال به مراکز درمانی مراجعه داشته اند.

وی علت ابتلای این افراد را بیماری های منتقله از آب عنوان کرد و مدعی شد: “در حال حاضر و با فعالیت شبانه روزی این بیماری ها کنترل شده است”.

نظری گفت: با توجه به هشدارهای شورای سلامت انتظار بود که دستگاه ها بر فعالیت زیرمجموعه های خود نظارت بیشتری داشته و به وظایف خود واقف باشند، به عنوان مثال مسئولان باید بدانند که رساندن آب بسته بندی به بیماران مبتلا به اسهال وظیفه علوم پزشکی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تدوین سند جامع سلامت استان گفت: بر اساس این سند شاخص های مرگ، امنیت اجتماعی و آب سالم در استان در وضعیت نامطلوب است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: