آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مرداد ماه 1398 = 19-08 2019

نامه سرگشاده گروه دیگری از تلاشگران ایرانی

گروه دیگری از تلاشگران ایرانی با انتشار نامه سرگشاده ای، خواهان برافتادن جمهوری اسلامی و برپایی حکومتی شدند که حقوق قومی و فرهنگی مردم ایران را تامین کند.

چهارده تن کنشگر عرب و کُرد ایرانی با نوشتن نامه‌ای، ضمن اعتراض به تبعیض‌های فرهنگی و سیاسی و همچنین آپارتاید زبانی و قومی‌، خواهان گذار از نظام جمهوری اسلامی شدند.

در این نامه آمده است ، امضاکنندگان خطاب به مردم ایران از اعمال توسعه نابرابر اقتصادی، ستم دوگانه و تبعیض‌های گوناگون سیاسی، مذهبی، فرهنگی، زبانی از سوی حاکمان انتقاد کرده‌ و خواستار ‌کناره‌گیری رهبر جمهوری اسلامی و انحلال کامل نظام جمهوری اسلامی شده‌اند.

امضاکنندگان این نامه از نویسندگان ، فعالان فرهنگی،‌ کنشگران سیاسی و روزنامه‌نگاران کُرد و عرب هستند با اعلام حمایت از نامه‌های پیشین فعالان مدنی و سیاسی در داخل و خارج ایران ، مطالبه خود را کناره‌گیری رهبر جمهوری اسلامی ایران، انحلال همه نهادها و قوای این نظام، و عبور کامل از آن‌ها اعلام کرده‌اند.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، نیروهای امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات روحانی در طول هفته‌های گذشته تعدادی از امضاکنندگان این نامه‌ها را بازداشت کرده و تحت فشار قرار داده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: