آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 مرداد ماه 1398 = 22-08 2019

ایران؛ تولید مانتوی جلوباز بدون دکمه ممنوع شد

او در ادامه گفت: «تولید اینگونه مانتو‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست و ما نیز به هیچ خیاطی اجازه نمی‌دهیم که چنین مانتویی تولید کند و در صورت مشاهده توسط ما و یا اماکن بلافاصله پلمپ خواهد شد.»

نیروی انتظامی در ماه‌های اخیر در قالب طرح «ناظر»، کنترل و برخورد با واحدهای صنفی ارائه‌دهنده لباس‌ زنانه را تحت عنوان «رعایت شئونات اسلامی» افزایش داده است.

ابوالقاسم شیرازی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نیز پیش از این اعلام کرده بود: «تولید و عرضه مانتوی جلوباز (بدون دکمه، بدون غزن و بدون زیپ)، مانتوهای شیشه‌ای، مانتوهای حریر و توری ممنوع است.»

ابوالقاسم شیرازی با اشاره به آغاز طرح ویژه برخورد با تولید و عرضه مانتوهای نامتعارف در شهر تهران اظهار کرد که این طرح ویژه از بیش از یک ماه پیش توسط اتحادیه آغاز شده است. به گفته او به هیچ خیاطی اجازه داده نخواهد شد که چنین مانتویی را تولید کند. به گفته او،‌ در صورت مشاهده این امر از سوی اتحادیه یا اماکن نیروی انتظامی، خیاطی پلمپ خواهد شد.

او افزود که بازرسان این اتحادیه با همکاری پلیس اماکن و دادستانی، نظارت بر تولید و عرضه پوشاک را در شهر تهران تشدید کردند. او هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تولید و عرضه پوشاک نامتعارف و صیانت از عفاف و حجاب اعلام کرد.

ابوالقاسم شیرازی گفت: «ما تا این لحظه دو مرتبه تمام واحدهای صنفی زیر مجموعه این اتحادیه را بازرسی کرده‌ایم و در حال حاضر در سومین مرحله بازرسی قرار داریم و با واحدهای صنفی که خدای ناکرده بر تخلف خود اصرار داشته‌اند بدون هیچ اغماضی برخورد کرده‌ایم.»

او گلایه کرد که چرا سایر دستگاه‌ها به عرضه پوشاک نامتعارف در فضای شهر توسط دست‌فروشان واکنشی نشان نمی‌دهند یا چرا برخی از این لباس‌ها در شوهای خانگی و مزون‌ها با مانکن‌های زنده به نمایش درمی‌آید؟ علاوه بر همه، نوع پوشش غیرمتعارف سلبریتی‌ها با کدام فرهنگ ما همخوانی دارد و کدام دستگاه باید با چنین مواردی باید برخورد کند؟

همزمان با گرمای هوا و استفاده خانم‌ها از مانتوی جلوباز ، مقام‌های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی نسبت به تشدید برخورد در ارتباط با موضوع حجاب در واحدهای صنفی، پارک‌ها،‌ خیابان‌ها و سایر معابر عمومی هشدار داده‌اند.



پلنگ ایران زمین August 22, 2019 03:24 PM

گیرم که ظاهر را برایِ دلخوشی و سلیقهٔ خود بنا کرده باشند ولی درونِ مردم را که نمی توانند دگرگون کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali August 23, 2019 06:12 PM

راست می گه فقط دزدی و اختلاس خودی های نظام زیبنده جامعه اسلامی است فقر و به دنبال آن فساد و فحشا ، زباله گردی ، تن فروشی ، کول بری زیبنده جامعه اسلامی است حتما ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: