آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 شهریور ماه 1398 = 25-08 2019

روز کارگر؛ حبس برای عضو سندیکای شرکت واحد

خبرگزاری هرانا – حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در تهران توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه های و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. دومین جلسه رسیدگی به اتهامات آقای سعیدی در تاریخ ۲۶ مردادماه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، امروز شنبه ۲ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه های و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

در این گزارش به نقل از مصطفی رضوی، وکیل مدافع حسن سعیدی آمده است که به این رای در دادگاه تجدید نظر اعتراض خواهند کرد.

جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقای سعیدی در تاریخ ۱۶ مردادماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده و طی آن اتهامات “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” علیه آقای سعیدی مورد رسیدگی قرار گرفته بود. دومین جلسه دادگاه این فعال کارگری نیز در همین شعبه دادگاه در تاریخ ۲۶ مردادماه برگزار شد.

حسن سعیدی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد.

وی پس از بازداشت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین موسوم به بند ۲۰۹ منتقل و به مدت ۳۳ روز در سلول های انفرادی نگهداری شد.

آقای سعیدی نهایتاً در تاریخ ۱۲ خردادماه با تودیع قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: