آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 مهر ماه 1399 = 05-10 2020

محکوم شدن رژیم گروگانگیر ایران در دادگاه آمریکايی

دادگاهی در واشنگتن رژیم جمهوری اسلامی را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار غرامت به خانواده یک گروگان ناپدیدشده آمریکايی در ایران محکوم کرد. خانواده لوینسون گفته‌اند حکم این دادگاه اولین گام برای پیگیری عدالت برای او است.

به گزارش خبرگزاری میزان، یک قاضی آمریکایی، به محکوم کردن جمهوری اسلامی به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار به عنوان غرامت به خانواده «رابرت لوینسون» مأمور سابق «اف‌بی‌آی پرداخت.

طبق اعلام برخی گزارش‌ها، رابرت لوینسون، کارمند سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۷ به منظور انجام ماموریتی راهی ایران شده بود. مقامات آمریکایی مدعی‌ شده‌اند که او به جزیره کیش سفر کرده و در آنجا مفقود شده است. بعد از مفقود شدن لوینسون چند تصویر و یک نوار ویدئویی از وی با لباس زندانیان گوانتانامو منتشر شد.

جمهوری اسلامی از شرکت در جلسه دادگاه مذکور برای رسیدگی به این پرونده خودداری کرده و قرار است غرامت‌های مذکور از محل صندوق ویژه‌ای که دولت آمریکا ایجاد کرده پرداخت شوند. منابع مالی این صندوق از جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها تأمین خواهد شد.

کشورهای غربی می گویند هدف رژیم ایران از بازداشت شهروندان غربی، استفاده از آنها به عنوان مهره در چانه زنی های سیاسی با این کشورها است.

در حال حاضر چندین تن از شهروندان آمریکایی و غیرآمریکایی در ایران زندانی هستند. وزارت خارجه آمریکا بارها بازداشت بی‌دلیل و خودسرانه شهروندان آمریکا و کشورهای دیگر، از جمله ایرانیان دوتابعیتی، توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و خواستار آزادی بلافاصله و بی قید و شرط آنها شده است.



ایرانی October 6, 2020 03:49 AM

ولی خدایی خیلی جالبه که این ج ا تنها برای مردم ایران ویرانی و فلاکت آورد ولی در عوض همون کشورها که خمینی رو که حتی دستور زبان فارسی بلد نبود تونستن جای شاه باسواد و باپرستیژ ایران بگذارن هر هزینه تروریستی برای خودشون داشت درست مثل ج ا در جیب ملت ایران دست دراز میکنن و فقط مردم ایران باید 1500 کشته با سلاح سنگین در دو روز همراه با قطع اینترنت رو تحمل کنن! اگه برای ما آب نداشت برای خارجی ها که هی غرامت ملا رو از ملت ایران میگیرن که تقریبا هیچ نقش موثری در آمدن ج ا (که داعش به قدرت رسیده هست) نداشت نون توی روغن کرمانشاهی داشت! باشه فعلا دنیا بتازونه ولی بالاخره موقع غرامت گرفتن ما هم میرسه! البته اگه دادگاهی در بین الملل حقوق ایرانی براش مهم باشه؟ خدا انصاف بده که حق بچه های مناطق محروم ایران رو به ناحق غصب میکنین! وجدان ندارید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار October 6, 2020 11:08 AM

ماندگاری جمهوری اسلامی و صدماتی که جمهوری اسلامی به مردم ایران میزند فاجعه بار است * جمهوری اسلامی یا خودش همینطور منابع ملی ایرانیان را بر باد می دهد یا اینکه زمینه را آماده می کند تا جهانیان منابع ملی ایرانیان را بالا بکشند * آخوند‌ها کاری با ایران و ایرانیان کردند که امروز می شود به آسانی گفت صد رحمت به چنگیز و به اسکندر *

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو October 6, 2020 11:47 AM

آیا رابرت لوینسون هنوز زنده است یا ج ا آدمکش او را کشته است ؟
نوید افکاری طفلک گفت که چه بیگناهانی تا بحال که سرشون بالای دار رفته و او اولین آنها نیست !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: