آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 شهریور ماه 1398 = 31-08 2019

شریعتمداری، رئیسی را به کوروش کبیر تشبیه کرد

کیهان خامنه ای نوشت: در سوره مبارکه کهف به داستان ذوالقرنین اشاره شده است، او اگرچه به روایت معصومین علیهم‌السلام پیامبر نبود، ولی شخصیتی مومن و دادگستر و محبوب خدا بود.

برخی از مفسران، از جمله مرحوم علامه طباطبائی او را کوروش کبیر یعنی همان پادشاه هخامنشی می‌دانند. ذوالقرنین سپاه عظیم و سلحشوری در اختیار داشت. در کلام خدا از سفر‌های سه‌گانه او یاد شده است، سفر به مشرق و مغرب و سفر به منطقه‌ای که در پس تنگه‌ای (برآمده از دو کوه) قرار داشت، «حَتَّی إِذَا بَلَغَ بَیْنَ السَّدَّیْنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوْمًا لَّا یَکَادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلًا …. ذوالقرنین در سفر سوم خود به میان دو کوه می‌رسد و در پس آن دو کوه مردمی را می‌بیند که از ظلم و ستم جماعت ستمگری به‌نام «یأجوج و مأجوج» به تنگ آمده‌اند و از او می‌خواهند که میان آن‌ها و یأجوج و مأجوج دیواری بنا کند تا از تاخت و تاز آن ستمگران در امان باشند و ذوالقرنین با آهن و مس گداخته میان آن دو کوه، سد محکمی‌بنا می‌کند که یأجوج و مأجوج توان نفوذ و عبور از آن را نداشته‌اند. «فَمَا اسْطَاعُوا أَن یَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبًا- نه می‌توانستند از آن بالا بروند و نه در آن نقبی بزنند».

اردیبهشت ماه سال ۹۶ و در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی، آقای رئیسی را که یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری بود، متهم کردند، اگر انتخاب شود، در پیاده‌رو‌ها دیوار می‌کشد! و گفتند؛ «اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده‌رو‌های ما هم دیوار خواهد بود، شما آن‌ها را نمی‌شناسید. من آن‌ها را می‌شناسم. آن‌ها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آن‌ها می‌خواستند، پیاده‌رو زنانه و مردانه ایجاد کنند.»!

بعد‌ها اگرچه آقای رئیسی به ریاست جمهوری انتخاب نشد اما، نیمی‌از آنچه درباره دیوارکشی ایشان گفته بودند به حقیقت پیوست! و ایشان که به ریاست قوه قضائیه انتخاب شده بود، دیوارکشی را آغاز کرد، ولی آنگونه که ایشان را متهم کرده بودند، در پیاده‌رو‌ها دیوار نکشید! رئیسی در برخورد قاطع و هوشمندانه با مفسدان اقتصادی و دستگیری و محاکمه آنها، میان یأجوج و مأجوج‌های عصر حاضر و مردم مظلوم و ستمدیده ایران، دیوار بلندی کشید و دست غارتگر آن‌ها را از جان و مال ملت کوتاه کرد.

هزاران میلیارد از اموال به غارت رفته مردم را به بیت‌المال باز گرداند و غارتگران را به دست عدالت سپرد... و این گردونه- که با استجازه معروف آیت‌الله آملی لاریجانی از حضرت آقا به گردش درآمده بود- کماکان به چرخش خود ادامه داد و این روز‌ها با هر چرخی که می‌زند، ارتفاع آن دیوار بلند و بلندتر می‌شود و مردم را به اجرای بی‌چون و چرای عدالت امیدوارتر می‌کند... کاری کارستان و همسو با برخوردی که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود... از این روی باید گفت: آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین، دست مریزاد و خدا قوت.



مریم August 31, 2019 01:16 PM

فکر کنم رییسی هم شریعتمداری را رستم دستان لقب دهد، نون بیار کباب ببر، جای تاسف است که خیلی بی خبرها از پس پرده خبر ندارند و هر گوساله ای را هم می‌توان در جایی به کتاب عربی قرآن و داستان‌های بقول انشتا ین بچه گانه و کپی شده از تورات و انجیل وصل کرد مردم ایران از همه شماها تنفر دارند ، دست همه شماها مخصوصا رییسی و محمدی بخون جوانان الوده هست این در تاریخ ثبت شده ،‌راه فرار بسته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak August 31, 2019 01:30 PM


آن چشم‌ سفیدی که بود چشمش کور
درکشور ما گشته به بینش مشهور

بیهوده کنند نام کاکا الماس
برعکس نهند نام زنگی کافور

ملک‌الشعرای بهار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush August 31, 2019 02:00 PM

نخیر آقا، ما هم حدیث داریم که میگه: سلمانی‌ها که بیکار میشوند، سر یکدیگر را میتراشند؛ دیگر پولی‌ نیست که دزدیده شود، دزدها پول یکدیگر را میدزدند؛ بخود "یا جوج ما جوج" خورد این مردم ندهید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهنام August 31, 2019 02:37 PM

رئیسی میتواند یکجورهائی گو روش باشد ولی در باره بزرگ بودنش شک دارم

گزارش یا اعتراض به این نظر


kasra August 31, 2019 03:43 PM

رئیسی می تواند یک گوز به ریش باشد نه چیز دیگریعنی هر کسی رسید به ریش ایشان بگوزد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali August 31, 2019 05:06 PM

شما که از کوروش بدتان میاد چی شد !؟ برای جلوگیری از بزرگداشت اون با توپ و تانک سراغ مردم می روید ! ! بهتره اونو به یکی از اجداد راهزنش تشبیه کنی

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 5, 2019 09:32 PM

نخست اینکه در هنگامه هایِ باستان٬ به پادشاهی که میخواست به مردم پیامی را برساند٬ او را پیام آور می نامیدند یعنی کسیکه قانونگذار بوده است و به کسی که پیامِ پادشاه را به مردم می داد٬ او را پیام بَرنده میگفتند و برخی سودجویان٬ این نام ها را به پیامبر و یا پیغمبرِ کنونی٬ دگرگون کرده اند
در پایان باید گفت که این قبیلهٔ نادان و بی مغز٬ آرزو داشتند که کوروش بزرگ (خدایِ ناکرده) از کاروانِ اینان می بود٬ هتا اندیشهٔ این آرزو که چنین مردِ بزرگی از یک کاروانِ ددمنش آمده باشد و یا رئیسیِ دزد و آدمکش را مانندِ کوروش بدانند٬ دل بهمخوردگی دارد
شترِ بی آزار می توان هر شب خوابِ پنبه دانه را ببیند ولی شترِ آدمکشی که خوابِ کوروش بودن را می بیند٬ باید گردنش را زد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: