آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 مهر ماه 1398 = 18-10 2019

ارتش ترکیه مرتکب جنایات جنگی شده است

سازمان عفو بین الملل روز جمعه با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات نه روزه ارتش ترکیه به شمال سوریه اعلام کرد نظامیان ترکیه در جریان این عملیات نظامی مرتکب «جنایات جنگی» شده اند.

به گزارش یورونیوز، عفو بین المللی در این بیانیه تصریح کرده است که در جریان حملات ارتش ترکیه به خاک سوریه، موسوم به عملیات «چشمه صلح» موارد متعددی از «جنایات جنگی» از جمله اعدام های خودسرانه و کشتار غیرنظامیان مشاهده شده و به ثبت رسیده است.

در گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر تاکید شده که شواهد انکار ناپذیری دال بر انجام جنایات جنگی در طول این عملیات نظامی بدست آمده است.

عفو بین الملل تصریح کرده است که این شواهد را از طریق هفده فرد مختلف در میان امدادرسانان، کارکنان بخش های پزشکی، آوارگان، خبرنگاران و اعضای گروه های بشردوستانه دریافت کرده است.

عفو بین الملل با استناد به اظهارات یک امداد رسان کرد صلیب سرخ تاکید کرده است که پس از حمله هوایی روز دوازدهم اکتبر به روستای صالحیه شمار زیادی غیرنظامی که از مناطقه مسکونی خود آواره و به محلی در نزدیکی یک مدرسه پناه برده بودند، جان خود را از دست دادند.

شکنجه وحشیانه و اعدام خودسرانه هفرین خلف (یک مسئول سیاسی کرد که از وی به عنوان دبیر کل حزب «سوریه فردا» نام برده می شد) به دست معترضان سوری تحت حمایت ترکیه از حمله دیگر مواردی است که در بیانیه عفو بین الملل به آن اشاره شده است.



علی October 13, 2019 05:33 PM

اروپاییان و آمریکا فکر میکنند که با بال و پر دادن به اردوغان آرامش را به جهان برمی‌گردانند زهی خیال باطل از قدیم گفتند آزمود را آزمودن خطاست یک بار با بال و پر دادن به هیولایی مثل خمینی اژدهای اسلام را بیدار کردند و حالا اینبار ورژن سنی آن اردوغان است که به این اژدها بال و پر هم میدهد اعتماد به پلیدی مثل اردوغان با توجه به سابقه ترکیه در کشتار ارامنه اینبار ترکها به نسل کشی قوم مظلوم کرد خواهند پرداخت و این تازه آغاز ماجرای این قوم یاجوج و ماجوج است در قدم بعدی به اروپا حمله خواهند کرد تا بتوانند امپراتوری عثمانی را دوباره احیا کنند و جهان در خواب سیاست ترامپ مرکل مکرون رویای آرامش میبیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 14, 2019 12:56 AM

اینهم جواب آنهایی که میخواهند آمریکا نباشد! حالا بروید جمعش کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام October 14, 2019 04:21 AM

دستهای ترامپ واردغان در قتل این بانوی مبارز کرد از آستین مسلمانان داعشی بیرون زده است و این هشداریست برای ترامپیستهای ایرانی که فردا همین ماجرا در انتظار شماست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: