آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 شهریور ماه 1398 = 05-09 2019

ایران؛ پلمب دهها مغازه بدلیل پوشش فروشندگان

پلمب ۵۰ مغازه در بروجرد به دلیل پوشش فروشندگان

خبرگزاری هرانا – جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد از پلمب ۵۰ مغازه در بروجرد به دلیل آنچه وی “بدحجابی و بدپوششی متصدیان آنها” عنوان کرده، خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که کنترل پوشش شهروندان در خودروها و مغازه ها در این ماه شدیدتر خواهد شد. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، محمدقاسم میری، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: چند ماهی است که طرح ناظر یک را پیاده کرده‌ایم یعنی از اهرم قانونی که در اختیار داریم برای جلوگیری از هنجار شکنی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: “طرح ناظر یک طرحی است که بر خودروها، افراد و مغازه‌ها نظارت دارد و اگر کوچکترین موردی ببیند وارد عمل می‌شوند که در طول سال ۹۸ و این چند ماه اخیر حدودا ۵۰ مغازه را به خاطر بدحجابی و بد پوششی متصدیان آن پلمب کردیم”.

میری گفت: “روزانه گشت‌های امنیت اخلاقی و پلیس اطلاعات ما با کسانی که به صورت پلیس افتخاری در سطح شهر در حال انجام وظیفه و گشت زنی هستند به سراغ مغازه‌ها و تالارها می‌روند و خودروها را رصد کرده که سرنشینان آنها مبادرت به بد حجابی می‌کنند شماره آنها را برداشته و در سیستم ناجا وارد می‌کنند، بعد از این کار برای صاحب خودرو پیامکی مبنی براین که شما به عنوان مالک خودرو کشف حجاب کرده‌اید ارسال می‌شود و باید پاسخگو باشند”.

وی در ادامه گفت: “این مسئله با تعهد از جانب مالک خودرو پس از دریافت پیامک حل و فصل می‌شود. این مورد ثبت می‌شود و اگر دوباره مورد بدحجابی یا کشف حجاب در خودرو تکرار شود و شخص در محل نیروی انتظامی حاضر نشود خودروی این شخص توقیف می‌شود و دردسرهای زیادی در پی خواهد داشت”.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد افزود: نیروی انتظامی در این رابطه کار خودش را شروع کرده و نظارتش را در این روزها و این ماه بیشتر خواهد کرد.

بر اساس داده های ۳۹۰۸ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۷ (اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) حداقل ۲۳۳ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.



پلنگ ایران زمین September 5, 2019 07:26 PM

ایران هیچگونه ایمنی ندارد
ایمنی را پلیس می سازد خود پلیس ها ارازل هستند٬ شهرداری ها دزدند شرکتِ نفت٬ گاز٬ آب تلفن٬ بیمه ها٬ داروسازی ها٬ پزشکان (پزشکانِ نادانی که رژیم آنانرا در دانشگاه ها نام نویسی کرده است) و بسیاری دیگر٬ همگی دزد و چپاول گرند
نمی دانم چگونه می شود کشور را از اینهمه تبهکار زدود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: