آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 شهریور ماه 1398 = 05-09 2019

ادامه اذیت و آزار هموطنان بهایی؛ شیراز/کرمان

یک شهروند بهایی در شیراز از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی، روز یک‌شنبه ۱۰ شهریورماه ۹۸، شهناز ثابت، شهروند بهایی ساکن شیراز را در منزل مسکونی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفته می‌شود، ماموران امنیتی در زمان بازداشت این شهروند بهایی، منزل او را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از لوازم شخصی وی از جمله، مدارک شناسایی، گذرنامه، کارت‌های بانکی، تلفن همراه، تعدادی کتاب و عکس‌های وی را نیز ضبط کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ماموران هنگام تفتیش منزل اقدام به تصویر برداری کرده‌اند.

همچنین روحا ایمانی، شهروند بهایی اهل کرمان که در دادگاه انقلاب یزد با اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در تشکیلات بهایی” به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌بود، جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد.

خانم ایمانی که روز ۲۲ اردیبهشت ۹۴، بازداشت و پس از دو ماه با سپردن وثیقه آزاد شده‌بود، آبان ماه سال گذشته در دادگاه انقلاب یزد با اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در تشکیلات بهایی” به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل، بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده‌اند و این سرکوب سیستماتیک را مصداق بارزی از بی‌توجهی این حکومت به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.



مریم September 5, 2019 08:58 PM

تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ فرد بهایی علیه نظام متشکل نمیشود ، اخوندها میترسند قدرت خود را در مقابل حق خانم‌ها از دست بدهند چون بهاییان اعتقاد دارند که بنا بگفته و دستور رهبرشان حقوق زن و مرد مساویست و در بهاییت اخوند و روضه خوان و مداح جایشان نیست ، مظلوم ترین طبقه جامعه هستند که رژیم اخوندی کلیه حقوق مدنی و تحصیلی انها را از انها گرفته و نسل کشی میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: