آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 شهریور ماه 1398 = 08-09 2019

حکم سنگین برای یکی از هواداران عرفان حلقه

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، طاهر قربانی، یکی از اعضای گروه موسوم به «عرفان حلقه» را با چند اتهام در مجموع به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده‌است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی محمد مقیسه، طاهر قربانی، از هواداران محمدعلی طاهری بنیانگذار «عرفان حلقه» را با اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۷ سال، در خصوص اتهام “توهین به مقدسات” به ۷ سال، با اتهام “توهین به رهبری” به ۳ سال و از بابت اتهام “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم کرده‌است.

دادگاه این عضو «عرفان حلقه» ۱۹ مردادماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده‌بود.

یک منبع مطلع به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت:‌ «طاهر قربانی که فروردین‌ماه سال جاری به صورت موقت از زندان آزاد شده‌بود، روز ۲۶ مردادماه برای اطلاع از حکم خود، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حاضر و حکم دادگاه به او ابلاغ می‌شود. در نهایت قاضی مقیسه پس از قرائت حکم، با افزایش میزان وثیقه دستور بازداشت او را صادر کرده و در نتیجه به زندان اوین منتقل می‌شود.»

در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر ۷ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا خواهد بود.

حکم زندان آقای قربانی با استناد به گزارش اطلاعات سپاه و نهادهای امنیتی وابسته به قرارگاه ثارالله، علیه او و بر اساس اعترافات اجباری اخذ شده در بازداشتگاه نهادهای امنیتی، صادر شده‌است.

بنا به گفته نزدیکان او، “وی پیش‌تر در یک گروه تلگرامی با چند روحانی عضو موسسه بهداشت معنوی وابسته به قرارگاه ثارالله بر سر مسائل مرتبط با عرفان حلقه و موضوعات عقیدتی بحث کرده‌بود و همین موضوع به عنوان مصادیق اتهامی وی عنوان شده‌است، این در حالی‌است که او هیچ‌گاه به مقدسات دینی و ائمه توهین نکرده‌بود.”

از دیگر مصادیق اتهامی آقای قربانی فعالیت در یک کانال تلگرامی بوده‌است، در حالی که نزدیکان او می‌گویند آن کانال تلگرامی چندین مدیر داشت و طاهر قربانی مدت‌ها بود در آن فعالیتی نداشت، حتی زمانی که او در زندان بود، آن کانال تلگرامی همچنان فعال بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: