آدرس پست الکترونيک [email protected]

تازه ترين اخبار ما را در سايت يا وبلاگ خودتان بگذاريد









دوشنبه، 4 اسفند ماه 1399 = 22-02 2021

احضار هشت شهروند بهائی دیگر در ایران برای حبس

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش راسخی، نسیم قنواتیان، مارال راستی، مهناز جان نثار، امید آفاقی، مهرالله افشار، ادیب حق پژوه و فرهاد امری، هشت شهروند بهائی ساکن بندرعباس جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شدند.

بر اساس ابلاغیه‌ای که روز یکشنبه ۳ اسفندماه امسال صادر و ابلاغ شده است، از آرش راسخی، نسیم قنواتیان، مارال راستی، مهناز جان نثار، امید آفاقی، مهرالله افشار، ادیب حق پژوه و فرهاد امری خواسته شده است ظرف مدت ۱۰ روز جهت اجرای حکم در شعبه ۲ واحد اجرای احکام دادگاه انقلاب بندرعباس حاضر شوند.

پیشتر شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس به ریاست قاضی بلادر این شهروندان را محاکمه کرد و مارال راستی، مهناز جان نثار، آرش راسخی، نسیم قنواتیان، مهرالله افشار و امید آفاقی هرکدام از بابت اتهام به ۲ سال حبس تعزیری و فرهاد امری و ادیب حق پژوه هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. اتهام مطروحه علیه این شهروندان اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی عنوان شده بود.


اعتراض روحانیون مسلمان به مصادره اموال بهاییان

اعتراض انجمن‌ها و روحانیون مسلمان به مصادره اموال بهاییان روستای ایول ایران

انجمن‌های مسلمانان در آمریکا و کانادا و چند روحانی سرشناس در بریتانیا و هند با انتشار بیانیه‌های جداگانه از دادگستری مازندران در شمال ایران خواسته‌اند مصادره اموال بهاییان روستای ایول در این استان را متوقف کند و املاک این کشاورزان را به آنها بازگرداند.

به گزارش بی بی سی، همزمان دفتر جامعه جهانی بهاییان در سازمان ملل متحد مستقر در ژنو با صدور اطلاعیه‌ای در اعتراض به حکم دادگاهی در مازندران نوشته: "این حکم که آشکارا با انگیزە تعصبات مذهبی صادر شده به مقامات حکومت ایران اجازە تصرف املاک بهائیان روستای ایول را می‌دهد و به تازگی در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده و ده‌ها خانواده را در داخل این کشور آواره و از نظر اقتصادی فقیر کرده است".

در بیانیه کنگره اسلامی آمریکا، ای‌آی‌سی، که زهرا السویج، مدیر اجرایی این نهاد مردمی آن را امضاء کرده آمده: "ما از حکم اخیر دادگاه در ایران که با بی عدالتی دستور مصادرۀ زمین‌های زراعی ٢٧ بهائی در روستای ایول در استان مازندران را صادر کرده بسیار نگرانیم. ما از دادگاه عالی مازندران و همه کارکنان مسئول می‌خواهیم که به کمک جامعه بهائی ایول برخیزند و برای استرداد این املاک اقدام نمایند. ما خواستار عدالت هستیم همان طور که آئین ما اسلام همیشه خواستار آن بوده است.".

پیش‌تر شورای ائمه کانادا هم در بیانیه‌ای که روز ۲۰ ژانویه صادر کرد نوشته بود: "در دیانت اسلام دارائی افراد و کرامت انسانی آنها فارغ از هر عقیده و نژاد، محفوظ و تحت حمایت می‌باشد و حکم صادره توسط این دادگاه با احکام شرع اسلام مغایرت دارد."

شیخ ابراهیم موگرا، از چهره‌های جوامع مسلمانان در بریتانیا هم در نامه‌ای از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواسته با دخالت در این پرونده مانع از "ضایع شدن حقوق کشاورزانی شود که ۱۵۰ سال در این روستا سکونت داشته‌اند".

مولانا مهربان فولاتی، دبیرکل انجمن تنظیم العلما هند هم در اطلاعیه‌ای مشابه به مصادره املاک ۲۷ خانواده بهایی روستای ایول در مازندران ایران اعتراض و خواستار لغو این حکم شده است.

روستای ایول از توابع شهرستان چهاردانگه در نزدیکی شهر ساری است.

۱۰ سال پیش، ۱۳۸۹، هم گزارشی از تخریب شبانه منازل بهاییان ساکن این روستا منتشر شد. آن طور که دیان علایی، نماینده جامعه بهاییان در سازمان ملل متحد می‌گوید تخریب منازل بهاییان در روستای ایول و دیگر روستاهای اطراف ساری، سابقه طولانی دارد و بعد از انقلاب بهمن ۵۷ به طرز قابل توجهی تشدید شده است.

دسامبر سال گذشته هم مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی تمامی زندانیان بهایی در ایران شد و از این کشور خواست به آزار بهاییان پایان دهد.

این قطعنامه که روز دوشنبه، هفتم دسامبر، با اکثریت قاطع نمایندگان و در اقدامی فراحزبی به تصویب رسید، همزمان با گزارش‌هایی بود که از ادامه آزار و بازداشت بهاییان در ایران حکایت داشت.


تورج امینی، ‌پژوهشگر و نویسنده بهائی جهت تحمل حبس به زندان مرکزی کرج منتقل شد

خبرگزاری هرانا – تورج امینی، پژوهشگر و نویسنده بهائی روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرج بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان مرکزی کرج منتقل شد. منزل آقای امینی تابستان سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و در جریان آن ماموران تعدادی از لوازم شخصی وی ازجمله کتاب‌ها، یادداشت‌ها و لپ‌تاپ شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. آقای امینی نهایتا توسط دادگاه انقلاب کرج به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شد که این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۶ ماه زندان تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، تورج امینی، پژوهشگر و نویسنده بهائی ساکن کرج، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرج بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان مرکزی کرج منتقل شد.

منزل آقای امینی در تاریخ ۱۴ مردادماه ۹۸ مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته و ماموران در جریان آن تعدادی از لوازم شخصی وی ازجمله کتاب‌ها و یادداشت‌ها و لپ تاپ شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. آقای امینی نهایتا توسط دادگاه انقلاب کرج محاکمه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط دادگاه تجدیدنظر استان البرز به ۶ ماه زندان تقلیل یافت.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی در این خصوص به هرانا گفت: «آقای امینی در حالی با اتهام «تبلیغ علیه نظام» با استناد به کتاب‌های خود مواجه شده که کتب و مقالات تاریخی او مربوط به دوره قاجار و پهلوی است و کتاب‌هایی نیز در این زمینه از او منتشر شده است.»

این شهروند بهائی پیشتر در اسفندماه سال ۸۶ نیز مدتی در بازداشت نیروهای امنیتی بوده است.

از آثار تورج امینی می‌توان به کتاب‌های «تعامل اقلیت های مذهبی و انقلاب مشروطیت ایران» «اسناد بهائیان ایران» (۵ جلد)، «اسنادی از زرتشتیان معاصر ایران» و «رستاخیز پنهان: بازگشایی نسبت آیین های بابی و بهائی با جریان روشنفکری ایران» اشاره کرد.


درخواست آلمان برای به رسمیت شناخته شدن آیین بهائی

مارکوس گروبل، نماینده آلمان در امور آزادی‌های مذهبی، خواستار به رسمیت شناختن آیین بهائی و آزادی تغییر مذهب در ایران شد. او گفت که جمهوری اسلامی باید جامعه بهائی را به عنوان یک مذهب به رسمیت بشناسد.

گروبل، با اشاره به سرکوب و تبعیض سیستماتیک بهائیان در ایران تاکید کرد که آنان نمی‌توانند مذهب خود را آزادانه اعلام کنند و بازداشت و شکنجه می‌شوند.

نماینده آلمان در امور آزادی‌های مذهبی یادآوری کرد که مراکز آموزشی و مذهبی بهائیان مورد حمله قرار گرفته و تخریب می‌شوند.

او همچنین خواستار آن شد که جرم بودن تغییر دین در ایران و همچنین تهدید به اعدام افراد با این اتهام لغو شود.

گروبل تاکید کرد که مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و دیگر مذاهب باید در ایران آزادی‌های مذهبی خود را داشته باشند.

این سخنان در آستانه روز جهانی آزادی مذهب بیان شده که سومین یکشنبه ماه اول سال میلادی است.


تبریک میلاد مسیح از سوی ملاها؛ واکنش رسانه خارجی

نابرابری و تبعیضِ دینی در جمهوری اسلامی؛ چنین نظامی برای بقای خود راهی جز این ندارد که دین‌های دیگر را به حاشیه براند یا سرکوب کند. ادیان تنها در یک نظام واقعی لائیک می‌توانند همزیستی کنند.
****

گزارش رادیو بین المللی فرانسه: سرچشمۀ اصلی نابرابری و تبعیضِ دینی در جمهوری اسلامی تنها اصطلاحِ «دین رسمی» در اصل ۱۲ قانون اساسی نیست. بنابه اصل ۱۳ آن قانون، تنها سه دین زرتشتی، كلیمی و مسیحی اقلیت‌های دینی شناخته می‌شوند. بدین‌سان، پیروان دین‌های دیگر به ویژه بهاییان از همۀ حقوق مدنی و آزادی‌های قانونی‌ محروم‌اند. در جمهوری اسلامی تبعیض در حق مسلمانانِ اهل سنت نیز، که یکی از بزرگ‌ترین اقلیت‌های دینی ایران‌اند و گویا یک سوم جمعیت آن کشور را تشکیل می‌دهند، امری پذیرفته و عادی شمرده می‌شود. یهودیانِ ایرانی از آغاز انقلاب تاکنون همواره زیر تیغ جمهوری اسلامی بوده‌اند. جمهوری اسلامی برخلاف ادعایِ سخنگوی دولت تاکنون به مسیحیان ایران نیز مانند یهودیان و بهاییان رحم نکرده است. جمهوری اسلامی نظامی است که برپایۀ اسلام شیعی و ولایتِ فقیه بنا شده است. چنین نظامی برای بقای خود راهی جز این ندارد که دین‌های دیگر را به حاشیه براند یا سرکوب کند. ایرانیان باید بپذیرند که دین‌ها در یک نظام واقعی لائیک می‌توانند همزیستی کنند.

روز جمعه ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ برابر با پنجم دی ماه ۱۳۹۹ علی ربیعی، سخنگوی دولت، به مناسبت میلاد مسیح از مدرسۀ ساهاکیان و خانۀ سالمندانِ ارمنیان در تهران بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانیِ دولت، او در بازدید از مدرسۀ ساهاکیان گفت: من به نمایندگی از دولت این روز را به هموطنانِ مسیحی و همۀ مسیحیانِ جهان تبریک عرض می کنم. و افزود: در ایران همۀ ادیان از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند. او سپس گفت: از تبریز تا اصفهان ‌و ارومیه خیابان هایی داریم که در آن‌ها مسجد، کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان در کنار هم وجود دارند. شهرها ‌و خیابان های ما به نوعی شاهد همزیستی (ادیان گوناگون) هستند و همه در کنار هم در ایران زندگی می کنیم. تا چه اندازه می‌توان این ادعای سخنگوی دولت را با رفتار جمهوری اسلامیِ ‌ایران با پیروان دین‌های دیگر سازگار دانست؟ آیا عملکرد این نظام در چهل و دو سال گذشته این ادعا را تأیید می‌کند؟ در این باره قانون اساسیِ جمهوری اسلامی چه می‌گوید؟

آن قانون که در همه پُرسیِ دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ برابر با سی‌ام و سی و یکم مارس ۱۹۷۹ تصویب شد، چندین اصل را به دین‌ها و پیروانِ آن‌ها اختصاص داده است. در اصلِ 12 آن آمده است: «دين رسمیِ ايران اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری است و اين دين الی الابد غيرقابل تغيير است و مذاهب ديگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالكی و حنبلی دارای احترام كامل می‌باشند و پيروان اين مذاهب در انجام مراسم مذهبی طبق فقه خودشان آزادند».

در اصل سیزدهم نیز گفته شده است: « ایرانیان زرتشتی، كلیمی و مسیحی تنها اقلیت‌هایِ دینی شناخته می‌شوند كه در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌كنند».

متن قانون اساسیِ جمهوری اسلامی پیش از آنکه در یک همه پُرسی به تصویب مردم ایران برسد، در ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۹ برابر با ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ در جلسه‌ای به ریاست آیت‌الله منتظری به تصویب «مجلس بررسانِ نهاییِ قانون اساسی» رسید. در آن جلسه نمایندگانِ اقلیتِ زرتشتی و تسنّن خواستارِ حذف اصطلاحِ «دین رسمی» از اصل ۱۲ شدند و تأکید بر «مذهب شیعۀ اثنی عشری» به عنوان یک اصلِ قانونی را تبعیض در حق پیروان دیگر دین‌ها و مذاهب کشور دانستند. مولوی عبدالعزیز، نمایندۀ مردم بلوچستان و سیستان، خواهانِ بردباری و تسامح در تدوین قانون اساسی شد و اصطلاحِ «دین رسمی» را در اصل ۱۲ آن قانون نشانۀ نابرابریِ افراد جامعه در برابر قانون دانست.

اما سرچشمۀ اصلی نابرابری و تبعیضِ دینی در جمهوری اسلامی تنها اصطلاحِ «دین رسمی» در اصل ۱۲ قانون اساسی نبود. بنابه اصل ۱۳ آن قانون، تنها سه دین زرتشتی، كلیمی و مسیحی اقلیت‌های دینی شناخته می‌شوند. برپایۀ این اصل، دینی که بیش از همه از حقوق مدنی و آزادی‌های قانونی‌ محروم شد، دین بهایی بود. به نظر می‌رسد اصل ۱۳ را در درجۀ نخست برای آزارِ پیروان دین بهایی در قانون اساسی جمهوری اسلامی گنجانده باشند. درواقع، آن اصل دست گروه‌های ضد بهایی را از همان آغاز در کشتار و آزارِ بهاییان باز گذاشت، چنان که در دوره‌های بحرانی مانند گروگان‌گیری و جنگ، از آنجا که افکار عمومی درگیر مسائل دیگری بود، فرصت یافتند و دست به کشتار بهاییان زدند.

البته، روح‌الله خمینی در نخستین‌ روزهای ورودش به ایران در مصاحبه‌ای گفته بود که در جمهوری اسلامی بهاییان حق برگزاریِ مراسم دینی ندارند و با این سخن سیاست نظام جدید را در بارۀ این گروه از ایرانیان تعیین کرده بود. در چارچوب این سیاست از پیش تعیین شده بود که مسئولان جمهوری اسلامی هرجا فرصتی یافتند دشمنی خود را با بهاییان آشکار کردند. چندی پس از تشکیل جمهوری اسلامی، نمایندۀ آن در امریکا در مصاحبه‌ای با نمایندگان جامعۀ یهودیانِ آن کشور گفت که در ایران اقلیت‌های دینی حقوقی دارند، اما بهاییان گروهی سیاسی‌اند نه دینی و به همین سبب از چنین حقوقی محروم‌اند.

با چنین نگرشی بود که کشتار و آزار بهاییان در جمهوری اسلامی امری عادی شد. در زمانِ دولت موقتِ مهدی بازرگان، کمیته‌های مبارزه با بهائیت ده‌ها بار به خانه‌های بهاییان در تهران و شهرستان‌ها حمله کردند. انجمن حجتیه که پیش از انقلاب «انجمن ضد بهائیت» نام داشت و اعضایش بیشتر از میان بازاری‌های متعصب و پیشه ورانِ خشکه مقدس برخاسته بودند، پس از انقلاب قدرتی بی‌کران یافت. آن انجمن در دورۀ نه ماهۀ دولت موقت عامل و سبب‌ساز کشته شدن ده‌ها بهایی در گوشه و کنار ایران، آتش زدن خانه‌ها و ویرانی کشتزارهای بهاییان شد. در واکنش به دادخواهی جامعۀ بهایی در ایران و جهان، سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند که گناه بهاییان کشته شده یا اعدام شده، نه اعتقادات دینی‌شان بلکه روابطشان با اسرائیل و صهیونیسم بوده است.

در زمان محمدعلی رجایی عرصه بر بهاییان بیش از پیش تنگ‌تر شد. او خود از اعضای سابق انجمن حجتیه بود و با دین بهایی دشمنی دیرینه داشت. هنگامی که در دولتِ موقتِ بازرگان به وزارت آموزش و پرورش منصوب شد، بی درنگ با صدور بخشنامه‌ای بهاییان را از مدارس و دبیرستان‌ها بیرون کرد. سپس خواهان قطع حقوق بازنشستگی معلمانِ بهایی شد. وزارتخانه‌های دیگر نیز از او پیروی کردند. رجایی در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر نخست وزیر شد و مبارزه با بهاییان را با قدرت بیشتری پیش برد. به گفتۀ فریدون وَهْمَن، نویسندۀ کتابِ «یک‌صد و شصت سال مبارزه با دیانت بهایی»، در جمهوری اسلامی بیشترین بهاییان را از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۶ کشتند. اگرچه از شدتِ آزار و کشتار بهاییان سپس کاسته شد، اما ستیز با دیانت بهایی به پایان نرسید. جمهوری اسلامی هنوز به بهایی‌ستیزی میدان می‌دهد. بازداشت بهاییان به بهانه‌های گوناگون و حتی کشته شدن آنان به دست متعصبان شیعی هم‌چنان ادامه دارد.

در جمهوری اسلامی تبعیض در حق مسلمانانِ اهل سنت نیز، که یکی از بزرگ‌ترین اقلیت‌های دینی ایران‌اند و گویا یک سوم جمعیت آن کشور را تشکیل می‌دهند، امری پذیرفته و عادی شمرده می‌شود. جمهوری اسلامی از همان آغاز بنیان‌گذاری‌اش به بهانه‌های گوناگون و با جنگ و کشتار عرصه را بر اهل سنت که بیشترشان در استان‌های مرزی کشور زندگی‌می‌کنند، تنگ کرد. این مسلمانان حتی یک مسجد در کلان‌شهرِ تهران ندارند. متعصبان شیعی به تحریک امامان جمعه و آخوند‌ها اماکن مقدسِ آنان را ویران می‌کنند. مردم مراسم توهین‌آمیزی مانند «عُمرکُشان» را که پیش از انقلاب ممنوع شده بود، در بعضی از شهرها برگزار می‌کنند. تاکنون کم نبوده‌اند کنشگران سُنی مذهبِ کُرد و بلوچ که با اتهام‌های سنگین اعدام یا به زندان‌هایِ درازمدت محکوم شده باشند.

بسیاری از ایرانیان سُنّی مذهب احساس می‌کنند که حکومت مرکزی با آنان مانند مهاجران و افراد غیرایرانی رفتار می‌کند. بیشتر استان‌های مرزی که در آن‌ها مسلمانان سُنّی مذهب زندگی می‌کنند، جزو محروم‌ترین استان‌های کشورند. جمهوری اسلامی گردهم‌آیی سُنّی مذهبان را حتی برای ادایِ تکالیفِ دینی‌شان برنمی‌تابد. برای مثال، مسلمانان سُنّی نمازِ جماعتِ عید فطر را زیر نظارت مأموران حکومتی برگزار می‌کنند.

یهودیانِ ایرانی نیز از آغاز انقلاب تاکنون همواره زیر تیغ جمهوری اسلامی بوده‌اند. پس از انقلاب اسلامی جمعیت بزرگی از آنان از ترس جان ایران را ترک کردند. یهودیان ایرانی مانند بهاییان جزو نخستین اقلیت‌هایِ دینی بودند که اسلام‌گرایانِ تازه به قدرت رسیده به آنان به چشم دشمن و برانداز نگریستند. اقتصاد ایران با بیرون رفتنِ بسیاری از یهودیان از کشور، که بیشترشان صاحبان سرمایه بودند، میلیون‌ها دلار زیان دید.

جمهوری اسلامی برخلاف ادعایِ سخنگوی دولت تاکنون به مسیحیان ایران نیز مانند یهودیان و بهاییان رحم نکرده است. به ویژه آنکه بسیاری از مسیحیانی که امروز در ایران زندگی می‌کنند، مسیحیانی هستند که پس از انقلاب از مذهب رسمی روی گردانده‌اند و به مسیحیت گرویده‌اند. در ایران مسیحیان حق ندارند دین و شریعت خود را در میان مسلمانان تبلیغ کنند. تاکنون کم نبوده‌اند مسیحیانی که تنها به سبب تبلیغ دین خود زندانی و شکنجه شده باشند. هم اکنون بسیاری از ایرانیانِ مسیحی که شُمار آنان را تا چند ده هزار تخمین می‌زنند در ترکیه زندگی می‌کنند. در استانبول یک کلیسای فعال ایرانی وجود دارد که بیشتر مسیحیان ایرانی برای ادای تکالیف دینی‌شان به آنجا می‌روند.

جمهوری اسلامی ایران، چنان که از نامش پیداست، نظامی است که تار و پود آن را با اصول و مبانیِ مذهب شیعۀ اثنیٰ عشری به هم پیوسته‌اند و چنان که در مقدمۀ قانون اساسی‌اش آمده نظامی است که برپایۀ مکتب اسلام شیعی و ولایتِ فقیه بنا شده است. چنین نظامی برای بقای خود راهی جز این ندارد که دین‌های دیگر را به حاشیه براند یا سرکوب کند. کافی است قانون اساسیِ جمهوری اسلامی را با قانون اساسیِ جمهوری فرانسه مقایسه کنیم تا ببینیم چگونه در اولی تبعیض و نابرابری در حق دین‌ها قانونی است و در دومی همۀ دین‌ها و پیروانشان در برابر قانون برابر و مساوی‌اند. دین‌ها در یک نظام واقعی لائیک می‌توانند همزیستی کنند. .



مریم September 9, 2019 05:40 PM

ملاقه دزدیها به ته دیگ خورده و پولهای چپاولشان کمتر شده حالا افتاده‌اند به دزدی اموال بهاییان بی پناه، صد رحمت به گرگ و کفتار ، و ما بی تفاوت باین جنایات نگاه میکنیم و ککمان نمیگزد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 10, 2019 01:22 AM

این تازه آغازِ دزدی از مردم است
اگر دیگر اقلیت هایِ مذهبی پولی نداشته باشند٬ دزدی را اینبار در میانِ مسلمانان آغاز خواهند کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو October 22, 2019 12:44 PM

چقدر ذلم برای بهائیان این مردم نازنین، بسیار مهربان میسوزد اینها چه گناهی کرده اند مگر پیغمبر نگفته " لا اکراه فی الدین"؟ چرا اینقدر ظلم میکنند ؟! ننگ و نفرین به این رژیم جنایتکار

گزارش یا اعتراض به این نظر


آپارتاید اسلامی !!! January 23, 2020 09:58 PM

نمونهٔ آشکار و بارز از «تبعیض های سیستماتیک اسلامی» علیه اقوام و ادیان الهی اصیل ایرانی!
بعد هم مدام و به دروغ ادعا می کنند، اسلام دین عدالت، برابری، برادری و انسانیت است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آریا January 24, 2020 12:33 AM

با هر تبعیضی مخالف هستم ولی اگر 200 سال پیش حکومت آخوندها بر روی کار میآمد و مردم آن زمان به ماهییت اسلام پی میبردند ( مانند امروز) قطعا دینی به نام بهایی وجود نداشت دین بهایی در حقیقت کامل شده شیعه هست و باورشان بر این هست که امام زمان قلابی که وجود خارجی ندارد ظهور کرده و شخصی به نام سید علی محمد شیرازی با لقب سید علی باب ( باب یعنی درب) را به عنوان امام زمان پذیرفتند که به بابی لقب گرفتند و ایشان هم بشارت به ظهور بهاالله دادند و دین بهایی لقب گرفت حال خودتان پیدا کنید پرتقال فروش را! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 24, 2020 10:45 AM

دین انسان تحویل میگیرد و یک هیولای پست و متعفن یا یک موجود بی دفاع و توسری خور و برده صفت تحویل میدهد نابود باد هر چه دین است چرا که دین نکبت و کین است

گزارش یا اعتراض به این نظر


محسن July 31, 2020 10:13 PM

بهاییان مانند بره هايی هستند که از چهار طرف مورد حمله گرگها واقع شده اند و دارند پاره پاره می‌شوند و آنهایی هم که بی تفاوت ناظر هستند و سکوت میکنند به نوعی خون گرگها در وجودشان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


sina October 27, 2020 10:42 PM

علم دانش و انساننیت دین یعنی چرت و پرت

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور November 23, 2020 09:08 PM

در اسلام "لا اکراه فی الدین" هم دروغ دیگری هست ولی حیرت میکنم از بهائیان اروپا و امریکا که چنان دفاعی از اسلام میکنند که آیت الله ها هم چنان ایشان متعصب نیستند البته علت اساسی اینست که بهائی ها خودشان را پله ی آخر نبوت و نردبان ابراهیمی میدانند و اگر پله ی اسلام خراب شود این ها هم مشروعیت خودشان را از دست داده و آئینشان بر سر خودشان خراب میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدوران روسی December 29, 2020 11:32 PM

چند تا دین در شوروی ,کوبا ، ویتنام ، بلاروس ، نیکاراگوا ازادند ؟
صفر

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 16, 2021 04:33 PM

از حق نباید گذشت آزادی مذهبی در بعضی کشورهای کمونیستی از جمله ویتنام هم سطح آمریکا و در مواردی حتی بالاتر هم هست اما اشغالگران شیعه حاکم بر ایران حتی به سایر مسلمانان از جمله سنی‌ها حق داشتن مسجد را هم نمیدهند چه برسد به آیین بهائی که بساط کاسبی آخوند با امام زمان را هدف گرفته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


erkmide February 20, 2021 09:21 PM

قبل از هر چیز باید بگم " مرگ بر جمهوری لایت وقیح و سرکرده حرامخورش ، سید علی گدا "
ج ا از همون اول نشون داد و به خوبی ثابت کرد که دین اسلام اون هم از نوع تشیعش ، چیزی جز دزدی و دردغ و ننگ و فساد نیست بد هرجا که کم می آوردند می گفتند " عیب از مسلمانی ماست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ما «اسلام» نمی خواهیم!!! February 21, 2021 07:31 AM

فاجعهٔ تلخ اسلام داری و اسلام فروشی در وطن اشغالی ما،
• به نام اسلام ، ملت ما را «غارت» کردند
• به نام اسلام ، ملت ما را گروه گروه «قتل عام» کردند
• به نام اسلام، به کشور و ملت ما «خیانت» کردند
• به نام اسلام، کشور ما را به «اشغال» خود درآوردند
• به نام اسلام، به زنان و کودکان بی گناه ما، «تجاوز» کردند
• به نام اسلام، منزلت خداوند را به «خون و نفرت» آغشته کردند
• به نام اسلام ، محیط زیست طبیعی (آب، هوا، خاک، جنگلها، مراتع، دریاچه ها، رودخانه ها و حیات وحش) ما را «آلوده،نابود و منقرض» کردند
• به نام اسلام، کشور ما را به «جنگ، ویرانی و نابودی» کشاندند
• به نام اسلام، فقر، گرسنگی، فساد و خشکسالی را برای ملت ما «به ارمغان» آوردند
• به نام اسلام، ظلم، ستم، تبعیض و بی عدالتی را به ملت ما «روا» داشتند
• به نام اسلام، ملت متمدن و آزادیخواه ما را «سرکوب» کردند
• به نام اسلام، حقوق انسانی شهروندان ما را «باطل و لگد مال» کردند
• به نام اسلام، با شکنجه، زندانی، اعدام و سنگسار، خواسته های ملت ما را «سرکوب» کردند
• به نام اسلام، آب وخاک مقدس وطن ما را «حراج» و به بیگانگان «ارزانی» داشتند
• به نام اسلام، خوشی، شادی، دوستی، اتحاد، همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز ملت ما را به «عزا، سوگواری، تضاد، نزاع و تفرقه ملی» مبدل کردند
• به نام اسلام، نفرت، نفرت اندیشی، نفرت گویی و نفرت پرآکنی را در کشور ما «نهادینه» کردند
• به نام اسلام، وطن ما را به «پرتگاه سقوط» کشاندند
• به نام اسلام، «قوانین ضد انسانی و خونین شریعت» را جایگزین «قوانین دادخواهی انسانی» کردند
• به نام اسلام، قلم ها را «شکستند»، صدا ها را در «نطفه خفه» کردند، منتقدین را «حبس»، دگر اندیشی را «جُرم»، متفکرین را «کافر» و آزادیخواهان را «دشمن» نامیدند
• به نام اسلام، بشریت و عدالت انسانی را به «خاک و خون» کشیدند
• ولی در عاقبت، پایان عمر این اسلام فروشان اجنبی شیعه نزدیک خواهد بود
و این بود، «فاجعهٔ تلخ اسلام داری و اسلام فروشی» در وطن ما، ایران زمین اشغالی

گزارش یا اعتراض به این نظر


جهان بدون اسلام !!! February 21, 2021 07:35 AM

چه خوب بود جهان ما، «جهان بدون اسلامگرایان» بود؟
آنوقت جهان ما در صلح، صفا، دوستی، محبت، برابری، برادری، حقوق تساوی، کامیابی اجتماعی و اقتصادی و عدالت انسانی زندگی می کردیم و هیچگاه زیر بار ستم، تبعیض، بردگی، برده داری، جنگ، قتل عام، نفرت گویی، بی عدالتی، فساد، غارت، چپاول، اشغال، اعدام، شکنجه، سنگسار، اختناق، سرکوب، زندان، زن ستیزی، تجاوز به کودکان و زنان، آپارتاید علیه اقلیتهای قومی، نژادی، مذهبی و دینی، زندگی نمی کردیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:
  20391 بازدید |






© copyright 2004 - 2021 IranPressNews.com All Rights Reserved
Cookies on IranPressNews website
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. This includes cookies from Google and third party social media websites if you visit a page which contains embedded content from social media. Such third party cookies may track your use of our website. We and our partners also use cookies to ensure we show you advertising that is relevant to you. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on our website. However, you can change your cookie settings at any time.