آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 تیر ماه 1400 = 04-07 2021

گمانه زنی‌ها در باره حملات اخیر سایبری به آمریکا

رئیس جمهور آمریکا از آژانس‌های اطلاعاتی این کشور خواست درباره حملات اخیر سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی تحقیقات گسترده انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پشت پرده حملات اخیر سایبری علیه شرکت‌های این کشور گفت: ما فعلاً مطمئن نیستیم عامل اصلی این حملات کیست؛ گمانه زنی‌هایی در مورد دست داشتن روسیه در این حوادث وجود دارد، اما هنوز در مورد آن اطمینان نداریم.

رییس جمهور آمریکا در ادامه افزود: آژانس‌های امنیتی آمریکا را مامور کردیم تا تحقیقات گسترده‌ای در این باره انجام دهند. قطعاً اگر برای ما ثابت شود روسیه در این حملات نقش داشته پاسخ قاطعی به آن‌ها خواهیم داد.

در اجلاس اخیر ژنو، بایدن به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مورد هکر‌های سایبری هشدار داده و از این مسکو خواسته بود با فعالیت هکر‌ها مقابله کند. رییس جمهور آمریکا همچنین در این دیدار درباره عواقب ادامه فعالیت هکر‌های سایبری به پوتین هشدار داده بود.

رییس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور روسیه در ژنو تصریح کرد: اگر این حملات با اطلاع و به دستور روسیه انجام شده باشد پیشتر در این رابطه به پوتین هشدار داده بودم که به آن پاسخ خواهیم داد.

در روز‌های گذشته حملات سایبری هکر‌ها به بیش از ۲۰۰ شرکت آمریکایی خبرساز شده است.

جان هاموند، محقق ارشد آمریکایی در زمینه امنیت سایبری با اشاره به حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی گفت: این یک حمله بزرگ و ویرانگر به شرکت‌ها و مراکز اطلاعاتی آمریکا محسوب می‌شود.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در حال انجام تحقیقات در مورد علت این حادثه و رفع مشکلات پیش آمده در پی آن هستیم.

برخی شرکت‌های امنیتی آمریکا می‌گویند ردپای باج افزار "رویل" یک شرکت باج افزاری وابسته به روسیه در این حادثه دیده می‌شود.

بسیاری از کارشناسان آمریکایی معتقدند کارکنان سابق همین شرکت در هک بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا که در ماه‌های گذشته مشکلات بسیاری برای این کشور به وجود آورد نیز نقش داشتند.




ایران فردا April 19, 2021 07:58 PM

در هر کجای کره زمین وقتی دیکتاتور ادم خواری به لرزه میافتد سرکوبگران چینی و روسی بلا فاصله از آنها اعلام پشتیبانی میکنند
این پشتیبانی تنها برای دذدی و چپاول ملت های تهت ستم است
ملت ها و دولت های ملی باید این استعمارگران جنایتکار قرن ۲۰-۲۱ را از آینده خود حفظ کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 19, 2021 11:13 PM

روسیه و چین بکرات نشان داده اند که درهیچ موردی قابل اعتماد نبوده ونیستند و هرانچه به منافع و استعمارگری هایشان می انجامد انجام داده ومیدهند چینی ها ویروس کرونا را به صادرمی کنند و حملات انچنانی هکروارانه به تمامی امورکشوری چه درامریکا واروپا انجام داده ومیدهند ولی چه میشود غربی ها با دانستن این موردها چرا روسیه و چین را بعنوان دو عضو مذاکره برجام با حکومت تازی انتخاب کرده و به رسمیت می شناسد و بایدن بدن حضورمستقیم درمذاکرات ریش وقیچی باج دادن های انچنانی احیای برجام را به حکومت تازی و خامنه ای را به انها سپرده است وبه واسطه گری آنها هم اعتماد کرده است ؟؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک April 21, 2021 05:07 PM

اگر ترامپ بود جرئت نمیکرد. یک آدم ترسو مثل اوباما پوتین را گستاخ کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 21, 2021 09:27 PM

امریکا واروپا بعد ازفروپاشی شوروی تصورمیکردند که دشمن سرخ دیرینه شان محو و نابود شده است وبعد ازاین هیچ تهدیدی ازجناب روس ها تهدیدشان نخواهند کرد و روس ها دمکراتی غربی ها سرمشق شان قرارداده اند و بهمین دلیل هم میلیاردها دلاردرروسیه و صنایع روسیه سرمایه گذاری کردند ودرحقیقت محض با میلیاردها دلارسبب بهم چسبیدن پاذل های حکومت شوروی منسوخ شده سابق وزنده شدن آن درپیکر حکومت پوتین شده اند که حالا همچون هیولائی غربی را تهدید می کند غربی ها حتی متوجه نشدند که روس ها درساخت و سازو براه اندازی تاسیسات اتمی حکومت تازی سنگ تمام گذاشته اند و جبهه دومی برای تهدید و باجگیری غربی ها برپا کرده اند هشت سال حکومت اوبامای خندان و حالا هم بایدن بهترین ها بوده وهستند که روس ها بتوانند درصدد تصاحب و سلطه گری برمنطقه خاورمیانه برآیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو July 4, 2021 10:38 PM

بایدن مثلا" ومثلا" نمی داند که هکرها ازچه کشورهائی بوده اند ولی بکرات مشخص شده است امپراطوری هکرها درروسیه وچین و ترکیب شده ازاین دو درحکومت آخوندی ایران است بایدن برای اینکه خدشه ای درخدمت کردن وباج دادن به خامنه ای وسپاه درمذاکرات وین بروزنکند به عمد ازگفتن حقایق و اقدام عملی برعلیه آن جلوگیری می کند بله روسیه و چین دوکشوری هستند که طبق توافق برجام باید تعهد بدهند که نگذارند خامنه ای بمب اتمی بسازد! !جناب بایدن ممکن است هگرها روسی و چینی و خامنه ای درخسارت کلان به اقتصاد امریکا مجرم نباشند بلکه موجودات فضائی ازکرات دیگرباشند پس به سازمان فضائی امریکا ناسا ماموریت بدهید که کرات آسمانی را دقیقا" بررسی کنند فرد و افرادی که به وی سیلی زده و می زنند حی و حاضردرمذاکرات وین حضوردارند ولی می گوید من ندیدم پیدا کنید که فرد تبهکاررا!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: