آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 شهریور ماه 1398 = 13-09 2019

معلم بازنشسته به ۵ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – معصومه عسکری، معلم بازنشسته هم اکنون دوران محکومیت ۵ ساله خود را در بند زنان زندان اوین سپری می کند. خانم عسکری در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۷ به مدت چند روز بازداشت شد، سپس در آذرماه همان سال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتاً در دیماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد. دادگاه تجدید نظر استان تهران اخیرا حکم ۵ سال حبس وی را عیناً تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، معصومه عسکری دومین سال از مدت محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین طی می‌کند.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷ در جریان اعتراضات خیابانی در تهران بازداشت، به زندان قرچک منتقل و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.
معصومه عسکری در آذرماه ۹۷ یک بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۱۲ دیماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم اخیراً در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید شده است.
معصومه عسکری معلم بازنشسته و تنها سرپرست پسر ۱۴ ساله‌اش است.

هرانا پیشتر در تیرماه سال جاری طی گزارشی مفصل در خصوص بند زنان زندان اوین، به شرح آخرین وضعیت این زندانی سیاسی و دیگر زندانیان ساکن این بند پرداخته بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: