آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 شهریور ماه 1398 = 14-09 2019

نشانه‌هایی از تغییر در پوشش زنان عربستانی

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد، زنان "سرکش" عربستانی با پوشیدن لباس‌هایی به سبک غربی، چارچوب‌های اجتماعی محدود کشور خود را اندک اندک به چالش می‌کشند.

به گزارش ایسنا، روزنامه "مترو" چاپ انگلیس در گزارشی نوشت، تعداد اندکی از زنان عربستانی به تازگی تصمیم خطرناکی گرفته، "چادر عربی" را کنار گذاشته و در راستای حرکت به سوی آزادی‌های اجتماعی از پوشیدن آن خودداری می‌کنند. این در حالیست که این پوشش بلند، گشاد و مشکی رنگ، پوشش سنتی زنان در کشور محافظه‌کار عربستان بوده و نماد دین‌داری و تقوا تلقی می‌شود.

مترو همچنین نوشته است: با وجود اینکه نشانه‌هایی از تغییری آرام و تدریجی در داخل جامعه عربستان مشاهده می‌شود اما این زنان از سوی موسسات محافظه‌کار دینی این کشور مورد حمله قرار می‌گیرند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سال گذشته میلادی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا گفته بود که این پوشش اجباری نیست و احتمالا از محدودیت‌های آن کاسته می‌شود اما پس از آن مصاحبه دستوری در این زمینه صادر نشد و تنها تعدادی از زنان پوشیدن چادر عربی را کنار گذاشتند و یا اینکه آن را با پوشش‌های رنگی جایگزین کردند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت، مشاعل الجلود (۳۳ ساله) پوشیدن چادر عربی را کنار گذاشته و عکسی از او منتشر شده که با کفش‌های پاشنه بلند و پیراهنی به رنگ نارنجی تیره و یک شلوار گشاد در حال قدم زدن در مرکز ریاض است.



Dariush September 14, 2019 01:20 PM

نتیجه: منشا چادر چاق چور دین کثیف اینها نیست بلکه فکر کثیف یک آخوند حرامزده بوده است؛ در هر حال فرقی‌ نمیکند هر دو را باید به زباله دانی تاریخ سپرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: