آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 شهریور ماه 1398 = 16-09 2019

سرکوب بیشتر دانشجویان/کشف حجاب اجباری!

حکومت ایران به هدف کنترل کردن هرچه بیشتر فعالیت های دانشجویی و سرکوب اعتراضات احتمالی در سال تحصیلی پیش رو ، آئین‌نامه جدید انضباطی را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است که به موجب ان سرکوب دانشجویان و نقض آزادی بیان انان شدید تر می شود

محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری و فعال دانشجویی، در باره این ایین نامه گفت: روسای دانشگاه های سراسر ایران با اعمال فشارهای امنیتی از سوی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به هدف کنترل دانشگاه ها و فعالیت های دانشجویی اقدام به تهیه آئین‌نامه جدید انضباطی دانشجویان کرده است که تایید این ایین نامه موجب برخوردهای سنگین‌تر و غیرشفاف‌تر و نقض گسترده حقوق دانشجویان خواهد شد.

وی افزود: در این آئین‌نامه حق تجدیدنظرخواهی و اعتراض دانشجویان محدود شده است.

محمدعلی کامفیروزی، افزود: اکنون تخلفات و تنبیهاتی به شیوه‌نامه جدید اضافه شده که اصلاً در مقررات انضباطی تاکنون سابقه نداشته است، از جمله نگهداری محصولات رسانه‌ای غیرمجاز، عدم رعایت ضوابط پوشش و انتشار موضوعات غیراخلاقی در فضای وب.


کشف حجاب اجباری!

یک نماینده مجلس ولایت فاش ساخت: با آنکه ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پارچه چادر مشکی در دنیاست اما بازار این محصول در انحصار کشورهای خارجی است که با نوسانات ارز هم مرتب نرخ پارچه چادری بالاتر می رود و زنان ایران در خرید آن ناتوان تر می شوند.او گفت : بزودی کشف حجاب با افزایش قیمت چادر مشکی سریعتر رخ خواهد داد .

احمد امیرآبادی فراهانی با افشای این واقعیت، ابراز نگرانی کرد که به تدریج شمار بیشتری از زنان ایران ناچار خواهند بود چادر را کنار بگذارند، زیرا قادر به خرید آن نیستند و بدین سان، در ایران “کشف حجاب اجباری” برقرار خواهد شد.

فراهانی در ادامه سخنان خود، فاش ساخت که چادر مشکی مصرفی در ایران، همگی محصول کشورهای ژاپن ، چین وکره جنوبی است و گفت: بزودی کشف حجاب در ایران گسترده تر و سریعتر خواهد شد . کاری که رضاخان با کشف حجاب نتوانست انجام دهد با گرانی قیمت چادر در حال انجام است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: