آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 شهریور ماه 1398 = 18-09 2019

ایران؛ منابع مالی شهرداری غنائم جنگی است؟

حقوق نجومی 32میلیونی یک کارمند در اهواز

روزنامه کارون در گزارشی نوشت: در حالیکه طی هفته‌های اخیر کارگران مناطق مختلف شهرداری اهواز در اعتراض به معوق ماندن چندین ماهه حقوق‌های اندک خود در مقابل شهرداری مناطق و مرکزی اهواز تجمع اعتراضی بر پا کردند، انتشار نامه درخواست یکی از سازمان‌های دولتی خوزستان از شهرداری اهواز برای پرداخت حقوق نامتعارف به یکی از نیروهای مامور به خدمت شهرداری، حیرت و تاسف شهروندان خوزستانی را در پی داشته است. دیروز نامه ای با سربرگ یکی از سازمان‌های دولتی استان خطاب به شهرداری اهواز در فضای مجازی منتشر شد که در آن آمده است: «احتراما بازگشت به نامه شماره 77058/1200 مورخ 25/04/98 در خصوص آقاي .....كارمند مامور به خدمت خواهشمند است دستور فرمائيد مبلغ 571/185/326 ريال بابت حقوق و مزاياي مرداد ماه 98 به حساب جاري شماره...... به نام ....واريز و فيش واريزي را به اين سازمان ارسال فرمايند.»
نامه شهردار
پس از انتشار این نامه در فضای مجازی، موسي شاعري، شهردار اهواز خطاب به معاون مالي این شهرداری نوشت: «پيرو تذكرات قبلي و با توجه به مامور شدن برخي از پرسنل دستگاه‌هاي اجرايي ديگر در شهرداري اهواز، پرداخت هرگونه وجهي در قالب حقوق، مزايا و هر عنوان ديگري بالاتر از سقف دريافتي كاركنان و مديران شهرداري اهواز از ابتداي حضور اينجانب اكيدا ممنوع مي‌باشد. بديهي است مسئوليت هر گونه پرداخت خارج از شرايط فوق‌الذكر بر عهده آن معاونت مي‌باشد.»
در عین حال هنوز معلوم نیست، این حقوق نجومی به مدت چند ماه یا چند سال به کارمند مذکور و در دوره‌های قبل از شهردار کنونی پرداخت می‌شده است. زیرا وی اخیرا مجددا از سازمان مامور به خدمت به شهرداری بازگشته است.
منابع مالی شهرداری اهواز غنائم جنگی نیست
در همین زمینه، یک سایت محلی خوزستان در نقدی با تیتر «منابع مالی شهرداری اهواز غنائم جنگی نیست» نوشت: معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی سازمان... با ارسال نامه ای به معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز در خواست می‌کند که بابت حقوق و مزایای مردادماه سال ۹۸..... کارمند‌ مامور به خدمت از آن سازمان به شهرداری اهواز که هم اکنون مسئول دفتر شهردار اهواز است، پرداخت شود. سوال افکار عمومی این است که این مبلغ نجومی که قطعا از حقوق خود شهردار هم بالاتر است بابت کدام خدمت و خدمات پرداخت می‌گردد و چرا چند ده برابر حقوق و‌مزایای یک کارگر شهرداری است؟ به راستی جناب شهردار قطعا می دانید که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که باپرداخت عوارض شهروندان تامین مالی می‌گردد و داشته های آن غنائم جنگی نیست ، لذا پرداخت های این چنینی از جیب خود شهروندان صورت می‌گیرد و از عرق جبین جنابعالی یا اعضای شورای شهر نیست!
آموزش صیغه عقد و پرداخت نفقه و نکاح!
تعجب‌آورتر اینکه، جدای از موضوع حقوق 32 میلیونی این فرد که از مدتی قبل مسئول دفتر شهردار شده است، وی مدتی پیش طی نامه‌ای به مدیران شهرداری، آموزش صیغه عقد و پرداخت نفقه و تاریخ نکاح داده بود!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: