آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 تیر ماه 1400 = 16-07 2021

حمله هکرهای مستقر در ایران به کارکنان ارتش آمریکا

فیس بوک از عملیات جاسوسی سایبری یک گروه هکری مستقر در ایران علیه پرسنل ارتش آمریکا و افراد شاغل در شرکتهای دفاعی و هوافضایی آمریکا خبر داد.

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: فیس بوک غول رسانه‌های اجتماعی جهان روز پنج شنبه حدود ۲۰۰ حساب کاربری را که ادعا می‌کرد متعلق به گروهی از هکرهای مستقر در ایران است، به بهانه اجرای عملیات جاسوسی سایبری مسدود کرد.

فیس بوک در توجیه این اقدام خود مدعی شد که یک عملیات جاسوسی سایبری را که توسط گروهی از هکرهای مستقر در ایران علیه پرسنل نظامی و همچنین افراد شاغل در بخش دفاعی و هوافضای ایالات متحده در حال انجام بود، مختل کرده است.

این غول رسانه‌ای همچنین مدعی شد که گروه هکری مزبور با استفاده از شخصیت‌های آنلاین جعلی به برقراری ارتباط با اهداف مورد نظر خود و همچنین جلب اعتماد آنها ظرف چند ماه اقدام کرده و سپس اهداف موردنظرشان را به سایت‌های دیگری هدایت می‌کردند تا با کلیک کردن بر روی لینک‌های مشخص دستگاه‌های آنان را به بدافزار جاسوسی آلوده کنند.

بنا به ادعای فیس بوک، این گروه در سایر پلتفرهای رسانه‌های اجتماعی از جمله لینکدین و توئیتر نیز دارای پروفایلهای جعلی بودند. در همین راستا، شرکت لینکدین تحت مالکیت مایکروسافت اعلام کرد که تعدادی از حساب‌های کاربری را حذف کرده و توئیتر نیز اعلام کرد که «در حال بررسی دقیق» اطلاعات ارائه شده در گزارش فیس بوک است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: