آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 آبان ماه 1399 = 03-11 2020

سخنان خامنه‌ای در سالگرد گروگانگیری در سفارت آمریکا

خامنه ای امروز در سالگرد گروگانگیری در سفارت آمریکا برای پاسدارها و بسیجی های خود سخنرانی تلویزیونی کرد و از جمله گفت: ۱۳ آبان مظهر استکبارستیزی ملت ایران بود، اینجور نبود که جوانان ما با چند نفر که در یک سفارتخانه بودند مشکلی داشته باشند، این یک کار نمادین در برابر رژیم استکباری بود. ستیزه‌گری با استکبار عین عقلانیت است، اگر زیر بارشان می‌رفتیم و کنار می‌آمدیم ضدعقلانیت بود.

خامنه ای با دفاع از اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری دیپلماتهای آمریکايی گفت: ما که وقتی انقلاب شد به سفارت آمریکا حمله نکردیم، آنان علیه انقلاب شروع به فعالیت کردند وگرنه بعد از انقلاب سفارت آنان برقرار بود و کار می‌کردند، اما آنان علیه انقلاب عمل کردند و کار جوانان ما واکنش به این موارد بود. آنانی هم که خود را تسلیم آمریکا کردند و زیر بار زورگویی‌های آمریکا رفتند ضرر کردند.

خامنه ای در مورد انتخابات آمریکا نیز به دروغگويی پرداخت و گفت: بله ممکن است حوادثی اتفاق بیفتد اما در سیاست ما هیچ تاثیری نمی گذارد، سیاست ما مشخص است. رفت آمد و اشخاص در آن تاثیری ندارد. اینکه چه کسی برود و بیاید برای ما فرقی نمی‌کند.

اظهارات خامنه ای در حالی بیان می شود که همه شواهد نشان می دهد جمهوری اسلامی روی پیروزی نامزد دموکرات سرمایه گذاری کرده است.


پاندول شدن خامنه‌ای بین ترامپ و بایدن

تعیین تکلیف انتخابات آمریکا، برای خامنه‌ای چنان نقش حیاتی پیدا کرده که تمام هوش و حواس او را بخود معطوف کرده است. خامنه‌ای به امید روی کار آمدن نامزد دموکرات، سیاست از این ستون را دنبال کرده تا به این مقطع برسد. به طوری که شرایط کنونی خامنه‌ای را فقط اینگونه می‌توان تصویر کرد : پاندول شدن بین ترامپ و بایدن.

در واقع خامنه ای باید خود را برای هر دو سناریو آماده کند. چه پیروزی ترامپ که موجب خوشحالی مردم ایران خواهد شد و چه پیروزی بایدن که باید امتیازهای کلان‌تری را برای معامله جدید با او در نظر بگیرد.

در این میان روحانی به کنجی خزیده و حتی صدای مجلسیان را هم در آورده که خودت را به ما نشان بده! اگر خودت را نشان نمی‌دهی حداقل به سوالات ما از طریق پستی جواب بده!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: