آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 شهریور ماه 1398 = 20-09 2019

بیش از ۲ماه از مفقود شدن معلم آزاده می‌گذرد

«محمدحسن پوره»، معلم جغرافیا ساکن منطقه ۱۱ تهران از تاریخ چهارم تیرماه مفقود شده است.

این فعال مدنی، عضو کانون صنفی معلمان است و ۲۹ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش را دارد. او علاوه بر درس جغرافیا، دروس فلسفه و منطق و نیز کتاب کار را هم در مقطع دبیرستان تدریس می‌کرده است.

از این معلم مفقود شده مقالات بسیاری در وب سایت «اتحاد»، پایگاه خبری تحلیلی «جنبش کارگری ایران» با امضای «معلم مزدبگیر» منتشر شده است. در متن این یاداشت‌ها و مقالات، مردم دعوت به حضور در فراخوان‌های اعتراضی کارگران و معلمان شده‌اند.

او در یک مقاله با عنوان «سند ۲۰۳۰ تعارض یا نیاز؟»، ضرورت‌های اجرایی کردن مفاد این سند را برشمرده است.

محمدحسن پوره چند باری هم سابقه بازداشت داشته است. نخستین بار در جریان یک تجمع اعتراضی در سال ۱۳۸۰ بازداشت شد. او بعدها به شرکت در تجمعات واعتراضات صنفی معلمان ادامه داد و یک بار هم در جریان تجمعی صنفی در تیرماه سال ۱۳۹۵ برای چند ساعتی بازداشت شد. ولی آخرین خبرهایی که در مورد بازداشت این معلم در فضای مجازی وجود دارد، مربوط به تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه تهران، در روز بیستم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ است.

این تجمع با حضور نیروهای امنیتی به ضرب و شتم معترضان و بازداشت تعدادی از فعالان صنفی معلمان منجر شد و مابین نام افراد دستگیر شده، نام محمدحسن پوره نیز به چشم می‌خورد.

حالا دوستان و همکاران این معلم گم شده یک اطلاعیه در این مورد منتشر کرده و از مردم برای یافتن او استمداد طلبیده‌اند.

گفته می‌شود احتمالا خانواده پوره در طول دو ماهی که از مفقود شدن او گذشته، فکر می‌کرده‌اند او بار دیگر بازداشت شده است و برای همین در این باره اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: