آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 آبان ماه 1398 = 29-10 2019

نشست اقتصادی "داووس صحرا" در عربستان

عربستان سعودی از امروز سه شنبه بیست و نهم اکتبر اجلاس سه روزۀ اقتصادی معروف به "داووس صحرا" را با حضور مقامات ارشد آمریکا، رؤسای جمهوری و رهبران کشورهای خارجی و همچنین مسئولان ارشد شرکت های بزرگ بین المللی در ریاض آغاز کرد.

بیش از سیصد نماینده از سی کشور جهان در نشست سالانۀ "ابتکار سرمایه گذاری آینده" شرکت دارند. به گفتۀ برگزارکنندگان این نشست بیش از شش هزار نفر از مقامات و نمایندگان مختلف کشورها و شرکت های جهان در نشست اقتصادی ریاض حضور دارند. به گفتۀ مقامات ریاض، هدف از برگزاری این نشست معرفی عربستان به عنوان اقتصادی پویا و جذاب برای سرمایه گذاری های خارجی است.

یکی از مقامات صنایع انرژی هند به خبرگزاری فرانسه گفته است که او بیست سال است به عربستان سفر می کند اما مشاهدات وی طی سال های گذشته حاکی از آن است که این کشور تغییرات بزرگی را پشت سر می نهد.

به گزارش رادیو فرانسه، جارد کوشنر، مشاور و داماد رئیس جمهوری آمریکا که در عین حال از نزدیکان ولیعهد عربستان به شمار می رود در کنار وزرای امور خارجه و خزانه داری آمریکا در نشست ریاض حضور می یابد.

نخست وزیر هند، رئیس جمهوری برزیل، پادشاه اردن و برخی از رهبران کشورهای آفریقایی و همچنین رؤسای صندوق های مالی و سرمایه گذاری کویت، روسیه، سنگاپور و امارات و مدیران عامل گروه های "بلک‌استون" و "سافت بانک" از جمله شرکت کنندگان در نشست "داووس صحرا" هستند.



شهنام September 25, 2019 04:00 AM

عربستان همه شروط آمریکا را پذیرفته به یک شرط و آن شرط هم نابودی رژیم جمهوری اسلامی است و مطمئنا آمریکا میخواهد شروع برخی تحولات اجتماعی در عربستان را ببیند و بعد از آن سر جمهوری اسلامی را ببرد همین یک نشانه کافیست که در پایان یافتن عمر رژیم اسلامی شک نکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو October 30, 2019 02:43 AM

خاک بر سر رژیم حاکم ایران اگر حکومت پهلوی هنوز سر کار بود این نشست در ایران و برای ایران انجام میشد البته در این حالت مردم ایران آنقدر مرفه و بی نیاز بودند که دولت میگفت ما بیش از این به سرمایه گذاری خارجی احتیاجی نداریم چون ایران با کمک متخصصین خود و دانشمندانش بازارهای خودرو سازی و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی جهان را تسخیر کرده و برای سرمایه گذاری کشورهای دیگر در ایران باید قرعه کشی کند و بقیه در نوبت بمانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: