آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 آبان ماه 1399 = 30-10 2020

فعال نزدیک به موسوی؛ رژیم ملاها اصلاح‌ناپذیر است

ابوالفضل قدیانی، از چهره‌های جنبش سبز جمهوری اسلامی را اصلاح‌ناپذیر خوانده و گفته است جامعه ایران به دلیل فجایع در حال وقوع، به شدت مستعد جنبش و قیام است.

این فعال سیاسی در متنی که در وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، منتشر شده، رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مشکلات کنونی ایران دانسته و گفته نارضایتی مردم از سیاست‌های او روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش بی بی سی، آقای قدیانی این متن را در آستانه سالگرد اعتراضات بی‌سابقه آبان ۱۳۹۸ و سرکوب خونبارش نوشته و آن را جنبش جان‌به‌لب‌رسیدگان خوانده است.

ابوالفضل قدیانی با درخواست همراهی در دادخواهی برای قربانیان اعتراضات آبان، گفته است موارد مرگ زندانیان همچون نادر مختاری به معنای بی‌اهمیت بودن جان مردم برای حکومت، هراس حکومت از اینکه قدرتش را از دست بدهد و تلاش برای ایجاد وحشت در میان مخالفان است.

آقای قدیانی جمهوری اسلامی را نظام فاسد استبدادی ضد مردمی خوانده که از نظر او با مخالفت اکثریت مردم مواجه است.

او گفته حکومت به زور سرنیزه پایدار نییست. سرنوشت محتوم تمام حکومت‌های استبدادی است که توسط جنبش‌های اعتراضی مردم کنار گذاشته شوند، از جمله نظام استبدادی جمهوری اسلامی در ایران، چون این نظام اصلاح ناپذیر است و هرگز تن به اصلاح نخواهد داد.

او افزوده است: دم از اصلاح نظام زدن جهد بی توفیق و آب در هاون کوبیدن است.


خامنه ای مسئول همۀ جنایات از جمله اسیدپاشی است

خامنه ای مسئول همۀ جنایاتی است که به تحریک امامان جمعه علیه زنان و ملت ایران صورت می‌گیرد

به گزارش رادیو فرانسه، ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف حکومت اسلامی ایران در داخل کشور، با اشاره به تهدیدهای اخیر امامان جمعه مشهد و بجنورد علیه زنان ایران ابراز اطمینان کرد که این تهدیدها با موافقت، رضایت و دستور شخص رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه ای، صورت می گیرد که ابوالفضل قدیانی از او به عنوان حاکم غاصب، جبار و خودکامۀ ایران یاد کرده است.

قدیانی با اشاره به تهدیدهای اخیر امامان جمعه اصفهان و بجنورد که خواستار "ناامن شدن فضا برای زنانی" شدند که حجاب اجباری را برنمی تابند، گفت : "جنایاتی که در گذشته در اثر این گونه سخنان مسموم فتنه انگیز و تحریک کننده صورت پذیرفته و جنایاتی که خدای ناکرده در آینده رخ دهد امکان ندارد بدون موافقت، رضایت و دستور خود کامهٔ ایران علی خامنه ای انجام ‌شده باشد." به گفتل ابوالفضل قدیانی "این اعمال شنیع و قساوت آمیز انجام می شود تا حاکم غاصب ایران چند صباحی بیشتر به حکومت جبارانهٔ خود ادامه بدهد، بنابراین مسئول اصلی این تبه کاری ها و جنایات شخص علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد."

قدیانی در جای دیگری از سخنان خود افزوده است که اگر چه امامان جمعه اصفهان و بجنورد "بعداً در صدد توجیه و اصلاح اظهارات خود برآمدند اما اصل سخن خود را پس نگرفتند." به گفتۀ ابوالفضل قدیانی "حقیقت این است که این دو امام جمعه و مقاماتی نظیر آنان و رئیس و فرمانده شان، خودکامۀ امروز ایران علی خامنه ای، امنیت خود را در ناامنی مردم و کشور تعریف و جستجو می کنند."

قدیانی سخنان امامان جمعه اصفهان و بجنورد را "مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملت و کشور" خواند "که سعی دارد ترس و وحشت را در راستای استراتژی نصربالرعب بر جان و روان مردم مساولی کند."

این اولین بار نیست که امامان جمعه به ویژه امام جمعه اصفهان، یوسف طباطبایی نژاد، که همگی نمایندگان ولی فقیه در شهرها و استان های کشور هستند زنان ایران را تهدید می کنند و تهدیدهای آنان بعضاً فجایعی به بار می آورند. به همین خاطر ابوالفضل قدیانی گفته است که "مسبب اصلی جنایت اسیدپاشی به صورت تعدادی از بانوان مظلوم که به علت این ظلم ضدبشری عمری را در رنج و اندوه سپری خواهند کرد همین امام جمعه اصفهان است" که به گفتۀ قدیانی "سرکردۀ سرکوبگران استان صفهان می باشد." قدیانی در پایان گفته است، "البته امکان ندارد که این جنایات بدون موافقت، رضایت و دستور خود کامهٔ ایران علی خامنه ای" صورت بپذیرد.


اینجا جای امنی برای فرزند من نیست!

مرضیه ابراهیمی، یکی از زنان اصفهانی است که شش سال پیش در مهر سال ۹۳ قربانی اسیدپاشی‌ شد. او در‌باره تازه ترین اظهارات امام جمعه اصفهان گفت: نمی‌خواهم فرزندی به دنیا بیاورم؛ چراکه اینجا جای امنی برای فرزند من نیست.

به گزارش شرق، وی گفت: اگر می‌خواستند رعب و وحشت در دل من و بقیه به وجود بیاورند، به‌ شدت موفق بودند. آسیبی که به ما وارد کردند، وحشتناک بود. احساس خشم دارم، احساس غم و ناامنی و وحشت دارم. اینکه هر لحظه امکان دارد دوباره این اتفاق بیفتد و مهم نیست هدفش من نباشم.

وی افزود: شش سال پیش زندگی‌مان نابود شد،‌ صورت و سلامت و زیبایی ما و تمام زندگی ما از بین رفت. مادران ما پیر شدند. تمام آرزوهای ما و همه چیزهایی را که یک زن ۲۰، ۳۰ساله آرزو دارد، نابود کرد. شما را به خدا این کار را نکنید و بگذارید ما که اینجا زندگی می‌کنیم و نمی‌خواهیم از اینجا فرار کنیم، ‌این بلا را سر ما نیاورید.


امنیت فقط برای دزد بزرگ و اختلاس‌گران حکومتی

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، پژوهش‌گر حوزوی در واکنش به اظهارات دیروز یوسف طباطبایی‌نژاد - امام‌جمعه اصفهان، درباره ناامن‌کردن جامعه برای بی‌حجاب‌ها در اینستاگرام خود نوشت: "حق دارد؛ چون امنیت فقط برای دزدها و مال‌ مردم‌خورها و اختلاس‌گران است!

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات هم در یک توییت کنایه آمیز نوشت: «محیط را ناامن کنید، اسیدپاش‌ها پیدا نمی‌شوند!»

دیروز طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه‌ اصفهان، گفته بود: «باید فضای جامعه را برای کسانی که کشف حجاب می‌کنند که شمارشان هم کم است، ناامن کرد.نباید اجازه داد به راحتی در خیابان‌ها و پارک‌ها هنجارشکنی کنند.»

دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام‌جمعه
قائم مقام حزب اتحاد ملت در واکنش به اظهارات امام جمعه اصفهان نوشت: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم؛ راهی جز ترویج اسلام رحمانی در گفتار و عمل باقی نمی‌ماند و اولین گام پذیرش حق انتخاب پوشش برای نیمی از جمعیت کشور است.
آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت در کانال تلگرامی خود در واکنش به اظهارت اخیر امام جمعه اصفهان نوشت: ندا، سهیلا، مریم و مرضیه و ... هیچ وقت لحظه لحظه‌های پاییز سال ۹۴ را از یاد نمی‌برند. آن‌ها مانند هر روز مشغول رفت و آمد در خیابان های شهر اصفهان بودند و ناگهان مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند. اسیدپاش ناگهان ظرفی از اسید بر بدن‌ها و صورت‌ آنها ریخت و فرار کرد. تعداد دخترانی که قربانی اسیدپاشان اصفهانی شدند در بعضی منابع تا ۱۲ نفر هم اعلام شده بود و در نهایت همه آنها موضوع را رسانه ای نکردند، اما همان چند نفر باعث شدند که موضوع با پیگیری های زنان مجلس دهم تا تعیین اشد مجازات برای اسیدپاشان پیش برود. هر چند پرونده آنها در سال ۹۷ به گونه ای که انتظار نمی رفت مختومه شد و هیچ وقت اسید پاش یا اسید پاشان اصفهانی شناسایی و مجازات نشدند!!
اما این روایت تلخ از کجا آغاز شد؟ موضوع پوشش زنان و مناقشه ای که بر سر آن وجود دارد و روزبروز ابعاد وسیع تری به خود می گیرد، در سال ۹۴ به موضوع سخنان امام جمعه اصفهان در یکی از خطبه های نماز جمعه تبدیل شد و او استقاده از چوب تر برای به تعبیر خودشان برای تنبیه بدحجابان استفاده کرده بود. در همان مقطع نیز عده ای هشدار دادند که این نوع موضع گیری از تریبون نماز جمعه ممکن است فضا را برای زنان این شهر ناامن کنند و عده ای در خود احساس تکلیف کنند و هر جا تشخیص بدهند که نیروی انتظامی از عهده این کار بر نمی آید و چوب ترش اثر ندارد، با روش خود چوب های ترشان را بالا ببرند و زنان بدحجاب را طوری بترسانند و ادب کنند که بساط بدحجابی برای همیشه از این شهر و این استان برچیده شود.
به فاصله کمی از این سخنرانی فاجعه تلخ اسیدپاشی های زنجیره ای در شهر اصفهان شروع شد که بعدها روشن شد این حملات اسیدی ریشه خانوادگی نیز نداشته است.
به رغم اعتراضات وسیع هیچیک از عاملان حملات اسیدی اصفهان شناسایی نشدند و در نهایت سال ۹۷ نیز اعلام کردند که رسیدگی به این پرونده خاتمه پیدا کرده است. در طول این سالها با اینکه بعضی از این زنان خود به نمادی برای مقابله با خشونت علیه زنان تبدیل شده اند، اما خود این مبارزه می تواند و باید تصویر روشنی از آسیبهای روحی و جسمی آنها به خود و جامعه باشد. اینکه در طول این سالها با وجود این رنج مداوم لایحه منع خشونت و تامین امنیت زنان هنوز به سرانجامی نرسیده است نیز از معماهایی است که پاسخی برای آن ارائه نمی شود.
اینکه امام جمعه اصفهان بدون توجه به ابعاد مناقشه ای که بر سر پوشش زنان ایران بالا گرفته است، مجددا از ناامن کردن فضا برای به تعبیر خودشان بدحجابان استفاده می کند و برای توجیه گفته می شود که لابد نیروی انتظامی که بزرگترین و اصلی ترین مأموریتش حفاظت از جان انسانها و تامین امنیت شهروندان است، باید این مأموریت را به انجام برساند، ناگفته پیداست که به چه نتایجی ختم خواهد شد.



مژده October 3, 2020 10:32 AM

حالا باز هم به دنبال اسید پاشان میگردید ؟ این بی ناموس یکی از آنهاست , برای اینکه مردم را برای دلار پنجاه هزارتومانی از تظاهرات بترسانند باز به خانم ها بند کردند ای تف کرونای به خمینی و سید علی گدا ویران کنندگان ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک October 3, 2020 05:12 PM

تو مفت خور تقصیر نداری از بی سوادی زرتو زرتی میکنی
اون لاشخور ها که پای صحبت تو مینشینند و صداو تصویر تو مفت خور را پخش میکنند مقصر اصلی هستند
کشور را بورطه نابودی کشوندید باز زر برای حجاب میزنید اون اسید پاش اصفهانی هم همین را میگه ستاد نماز جمعه تو که توی کمر یک بیکتون بخوره دستور داده برای منحرف کردن ذهن مردم دوباره شروع کنید چرت و پرت گفتن

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا October 3, 2020 09:04 PM

نفرین و مرگ بر جغد شوم آخوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خشونت های اسلامی !!! October 4, 2020 12:22 AM

بعد هم مدام و به دروغ ادعا می کنند که: اسلام، دین آزادی است. در حقیقت، اسلام این جماعت، دین؛ نیستی، نابودی، خونریزی، جنگ، خشونت، غارت، نفرت، تبعیض، دروغ، تزویر، فریب، فساد، غارت، زن ستیزی و ضد انسانی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو(آئینه) October 5, 2020 12:01 PM

در ظلم و ستم عجب تلاشی کردند
در کشتـن حق فتنه تراشـی کردند
چون میخ ستم به سنگ غیرت نرود
بـر صـورت ما اسـید پاشـی کردند
خسرو (آئینه) ‏پنجشنبه‏،

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 5, 2020 08:00 PM

شعری است که می گوید دلم اززندان سکندربگرفت رخت بربندم تا ملک سلیمان بروم این شعردراین چهل ساله حکومت تازی درایران به حقیقت پیوسته است دلم از حکومت تازی ها و حجابش بگرفت رخت بربندم تا ملک های کشورهای آزاده جهان بروم چرا امام جمعه برای مردم ترکیه و سوریه ولبنان وحتی فلسطین حجاب وممنوع بودن نوشیدن مشروبات الکلی را ممنوع نمی کند وفقط برای مردم ایران چنین کرده ومی کند؟ عبا وعمامه و ریشش دال بران است که ایرانی نبوده ونیست ! !تصوراینکه حزب اللهی دراروپا ویا امریکا بدلیل بی حجاب بودن خانم ها برصورت هایشان اسید می پاشید نتیجه چه می توانست باشد؟ زلزله سیاسی و اجتماعی باشدت آنچنانی برعلیه حزب الله ظهورمیکرد ولی موگرینی هاوشرکاء را که با اخوندها خوش وبش میکردند را چه به اسید پاشی حزب الله به زنان ایرانی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا October 8, 2020 07:10 PM

در هر جامعی در سد اندکی ‌ را جنایتکارانی تشکیل میدهن که بدایل مختلف تغیر شخصیت دادند , رهبر , آین جنایکاران را بدور خودش گرد اورده بنام سردارانه سپاه پسداران شیاطین اسلامی و آخوند های ک از نو جوانی بدام حو ضه ّ ها افتاده آند و مثال بم ساعتی,, روان پریش بجان ملت نجیب ایران افتادند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو October 9, 2020 02:22 AM

امیدوارم چند شخص باغیرت پدا شوند و اسید بصورت این امام جمعه های کثیف و آدمکش بپاشند تا مزه این جنایت را بچشند باید جامعه را برای آخوندها در سراسر ایران نا امن کرد و بقول علی جوانمردی آخوندهای خوب و مردمی نباید با لباس آخوندی در بیرون از خانه و اجتماع ظاهر شوند و در خارج از منزل لباس انسانی بتن کنند تا مصون بمانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک October 9, 2020 08:34 AM

تو بدبخت نفهمکه میری پشت خشتک آین آخوند جلاد نماز میخوانی و خشتک او را بو میکنی از خود آخونده بدتری اینقدر پست و بیشرف هستی که یک آن فکر نمیکنی زندگی یک خانم را تباه کردی شما اگر پشت خشتک این جانی را ول کنید و تنهاش بذارید جرئت این غلط ها را نداره مقصر اصلی خشتک بو کن ها هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: